Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent "voorrang vanwege leefstijl van toepassing" bij een huurwoning?

Ik bekijk lelijke flats in Overvecht, Utrecht. Hier staat deze melding bij maar k heb geen flauw idee welke levensstijl daar gewenst is? Moet ik moslim zijn ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
939

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

In Lelystad heb je bvb het sitadorp ofzo.
Je mag daar alleen wonen als je je bezig houd met reiki healing ect. En paranormale dingen.
Zoiets zal daar ook van kracht zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sidhadorp bedoel ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het echt te weten, moet je de verhuurder bellen.

Het kan twee dingen betekenen.

-voorkeur voor voor nette bewoning
-of juist; de nergens anders plaatsbaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je Moslim moet zijn , dat de verhuurder een groot probleem heeft.
Dit is wat de verhuurder, woningnet in Utrecht er van zegt:
De gemeente experimenteert met de woningtoewijzing van een aantal huurwoningen (flats) in de stad Utrecht. In deze wijken is het woonklimaat op dit moment slecht en dit moet verbeterd worden. De flats worden daarom met voorrang toegewezen aan huishoudens die bereid zijn mee te werken aan verbetering van het woonklimaat.
Dus een vrij normale eis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de woningen erg verwaarloosd zijn en daardoor lelijk zal een 'normaal' mens er niet willen wonen, tenzij hij/ zij in hoge nood zit. Ik denk daarom dat de gemeente op die manier de zg. "aso`s" uit nette woonbuurten wil weren en ze bij voorkeur in een woning wil plaatsen waar ze geen schade meer kunnen aanrichten en niemand overlast bezorgen.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Hier vind je een artikel uit 2007 over het experiment:
http://www.utrechtwonen.nl/utrechtwonen_nl/43191a78664b4dbf1777c36f220e9d58.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie link! +-je

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding