Zijn alle mannen die aan ballet doen homo?

Ik kom zelf regelmatig bij een balletschool en ook bij uitvoeringen. Heel vaak hoor ik mensen zeggen dat de mannen homo zijn. Als ik vraag waarom, zeggen ze: kan je dat niet zien dan? Waarom word dat gezegd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het die mannen gewoon, dan weet je het. Maar inderdaad die mensen hebben wel gelijk. Dikwijls kan je aan het gedrag, de manier van praten merken of iemand homo is. Correct.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt waarschijnlijk gezegd omdat het bekend is dat onder balletdansers aanzienlijk meer mannen homo zijn, dan onder een gemiddelde groep mannen. Ik schat dat van balletdansers 85% homo is. Terwijl gemiddeld binnen een willekeurige groep 10% van de mannen homo is. De mensen die je dat zeggen hebben dus gelijk. Zeer waarschijnlijk zijn veel mannen daar homo, dat weten ze, en soms kan je dat merken aan gedrag, uiterlijk enzovoort. Het wil NIET zeggen dat je bij elke homo dat kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk bijvoorbeeld bij Andre van Duin kun je het niet zien of merken, maar bij Gordon wel. Met name homo's die zich nichterig gedragen, tsja, bij die is het direct duidelijk. Sommige homo's praten ook met een wat vrouwelijke intonatie, stemhoogte. Kan ook een aanwijzing zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo ben ik zelf bijvoorbeeld ook homo, maar niemand die dat van mij denkt of aan mij kan zien. Zelfs mijn vriendin heeft het niet door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ testboy,
Mensen zien het aan jou niet, mensen zien het ook aan mij niet, mensen zien het wel aan mijn partner, maar die is Indo en dat is de bron van wat jij feminien gedrag noemt. Datzelfde is veel voorkomend in Asia, het grootste deel van de wereld dus. Ik denk dat jij daar 80 % van de bevolking voor homo aan zou zien. Misschien zijn jij en ik boerenknollen en zijn er mensen, warvan jij het dent te kunnen zien, raspaarden.
Ik denk dat jij in diepe verwarring ben en nog druk bezig met jouw acceptatie en emancipatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, Testboy, vier reacties achter elkaar? Het raakt je nogal lijkt het. Chill out man!

Het beste antwoord

Tijdens het balletdansen maakt het helemaal niet uit wat iemands seksuele voorkeur is. Dat maakt pas uit als je in de discotheek een one night stand probeert te scoren, bijvoorbeeld.

Waarom die mensen de voorkeur van de dansers nu zo interessant vinden snap ik ook niet helemaal precies. Waarschijnlijk is het een vooroordeel waar zo'n persoon onbewust aan leidt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, het enige moment waarop het van belang is om iemands voorkeur te weten is op het moment dat je aan je versiertoer begint. Natuurlijk kunnen mensen op de tv irritant zijn, maar dat is dan niet omdat ze homo zijn, mar omdat ze leuk worden gevonden. Ik vind Knevel en Paul de Leeuw beiden onbeschrijfelijk irritant en vele, vele anderen. En of ze homo zijn of niet maakt mij daarbij niets uit. Ik heb mijzelf altijd voorgehouden, dat ik geen recht heb een oordeel over iemands uiterlijk, kleding of voorkeur uit te spreken, of zelfs in beschouwing te nemen, tenzij ik een beetje verliefd begin te worden op die persoon. Je moet verder mensen nemen op face value.

Andere antwoorden (10)

Mensen vinden het geruststellend als je kan zien dat iemand homo is. De werkelijkheid is echter anders. Bij de meeste kan je het namelijk niet zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die graag in hokjes denken ,
dus dit hokje is - ballet = homo.
natuurlijk is dit echt onzin.
en natuurlijk zullen er homo's zijn die aan ballet doen maar ook hetro mannen doen aan ballet.
het is meer de bekrompenheid van de persoon zelf die zo denkt en dat zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet alle mannen die aan balleet doen, zijn homo. Dat idee komt voort uit het vooroordeel vrouwelijk = homo, waar héél wat op aan te merken valt.

Hetzelfde idee bestaat over kappers, visagisten, mannelijke secretaresses, verplegers, modeontwerpers, stijldansers, noem maar op.

De twee foute aannames:

- Het idee dat homo's altijd vrouwelijke trekjes hebben, en dat mannen met vrouwelijke trekjes altijd homo zijn. Beide zijn niet waar.

- Het idee dat de bewuste beroepen/hobbies vrouwelijk zijn. Dat komt voor uit de rolverdeling tussen man en vrouw die maar héél kort in onze geschiedenis heeft bestaan, en dus bepaald niet noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk zijn het allemaal homo's net als dat alle vrouwen die in de bouw werken lebisch zijn en mannen die in de zorg werken ook homo zijn.

Het is natuurlijk grote onzin het is statistisch gezien wel een feit dat er in de zorg en in uitvoerende kunsten meer homosexualiteit voorkomt dan in de bouw. Maar dat je kunt zien of iemand homo is vind ik echt grote onzin. Je kunt aan iemand toch ook niet zien wat zijn politieke kleur is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat Vraagje39;

Dat komt omdat veel mensen anderen (vooral hen die niet aan hun eigen patroontje voldoen) graag in groepjes indelen. Homo's daar vindt men vaak van dat ze vrouwelijke eigenschappen hebben en dus is het lekker makkelijk om te denken dat balletdansers maar allemaal homo moeten zijn. Iedereen die weet hoe inspannend serieus balletdansen is en weet hoe gespierd mannelijke dansers zijn weet wel beter. Menig heteroman zou maar wat graag zo'n zogenaamd homoballetlichaam willen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Jan Kooijman niet volgens mij.

http://www.scapinoballet.nl/nl/pages/spitz+spitz_nummer_1+uitgelicht_jan_kooijman
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt van de gekke dat je aan iemand zou kunnen zien met wie die het bed deelt.

Behalve de al genoemde argumenten wil ik je nog even wijzen op het echtpaar Ebbelaar-Radius.
Het beroemdste danspaar in Nederland waren Alexandra Radius en Han Ebbelaar. Zij zijn een echtpaar en hebben vele beroemde balletten gedanst. Ze zijn in 1990 gestopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anders was ik een 'manwijf' omdat ik karate doe.. kan ik ook zeggen.

Maar ik vind het eignelijk ook wel een onzin dat ze zeggen dat het voor homo's is. Maar zelf plaag ik ook wel of anders zeg ik niets. OF ik schiet in de lach maar dan bedoel ik het ook wel goed. Want ik krijg nu vaker slappe lach... Maar als ik het in de films zie is het wel gaaf ;p
Maar ik blijf liever mannen zie die aan martial arts doen. <3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, ik ken er weer in die groep. die homo zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel grappig
Welke van onderstaande stellingen zijn volgens jou (niet) waar?

- Je kan homo's makkelijk herkennen: ze gedragen zich verwijfd.
- Mannelijke balletdansers, verplegers en kappers zijn homo's.
- Lesbiennes zijn mannenhaters.
- Homoseksuele relaties duren nooit lang.
- Holebi's moeten niks weten van kinderen.
- Homo's zijn mietjes die hun man niet kunnen staan.
- Holebi's hebben een dominante moeder.
- Homoseksualiteit is een ziekte.

Misschien denk je dat sommige van bovnestaande stellingen wel opgaan, maar niet is minder waar... Deze stellingen kloppen niet! Het zijn verhaaltjes, vooroordelen die ervoor zorgen dat mensen homoseksualiteit niet aanvaarden. Er zijn natuurlijk altijd enkele uitzonderingen, maar dat heb je overal. Algemeen kunnen we dus zeggen dat bovenstaande denkbeelden fabeltjes zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou iedereen willen aanraden de film Billy Elliot (2000) eens te huren. Zeer de moeite waard.