Waarom wordt het sociaal niet geaccepteerd wanneer je de tepels van een vrouw kan zien?

Wanneer je de tepels van een man ziet, is er niks aan de hand.
Echter, wanneer een vrouw haar tepels gezien kunnen worden, ''heeft ze geen respect voor haarzelf''

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.8K
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Mannen in westerse landen zijn gewoon oversekst. In Afrikaanse landen lopen vrouwen met ontblote borsten en kijkt niemand raar op als een vrouw in het openbaar een kindje borstvoeding geeft.
tinus1969
2 jaar geleden
@HeerVoldemort, dat lijkt me een achterhaald cliché. Ook in de meeste Afrikaanse landen geldt het tonen van blote borsten/topless als aanstootgevend of ongewenst. Topless is alleen aanvaardbaar bij een aantal primitieve culturen. Overigens, de meeste mensen wonen niet in het westen of Afrika, maar in Zuidoost Azie (India/China en omgeving). Je reactie focust dus op een minderheid van de mensheid als geheel./
tinus1969
2 jaar geleden
Het idee dat specifiek tepels van vrouwen niet geaccepteerd zijn, is betrekkelijk nieuw, en een gevolg van de manier waarop sommige social media (mn Facebook/Instagram) hebben geprobeerd om eenduidig te definiëren wanneer bloot 'te bloot' is. Van oudsher is topless voor vrouwen niet acceptabel, maar dat zet geen eenduidige norm mbt hoe klein de bikini mag zijn.

Antwoorden (1)

Of het nu de tepels zijn of de gehele borst(en), deze lichaamsdelen van een vrouw behoren (meer) tot de erogene zones, dan die van een man.
2 jaar geleden
Antoni
2 jaar geleden
'Of het nu de tepels zijn of de gehele borst(en), deze lichaamsdelen van een vrouw behoren (meer) tot de erogene zones, dan die van een man.' Nek, hals en oren zijn ook erogene zones, -die laat men wel zien in niet-intieme situaties-, dus het antwoord is een mooi opzetje, maar het is niet compleet.
tinus1969
2 jaar geleden
@Antoni, @jc54, het woord erogene zones is mss niet het beste (of iig blijkbaar vatbaar voor misverstanden), maar dit is het wel waar het om gaat: Borsten hebben een erotische lading en het tonen van blote borsten geldt in veel culturen als lustopwekkend, pornografisch, of taboe.