Nee rijk en arm is dualiteit, derhalve heeft de een de ander nodig om te kunnen bestaan...

alleen iets non-duaals kan op zichzelf bestaan, zonder tegendeel...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Rijk van geest. Niet van ruilmiddelen - want zonder arm is er geen rijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Berry;

Dat ligt eraan. Als je vindt dat een mens zich rijk kan voelen zonder te vergelijken, dan wel; als iedereen immers voldoende heeft en niemand heeft honger of is hebberig lijkt dat een heel rijke maatschappij.
Gezien de aard van de mens is 'rijk' echter eerder een begrip dat je relateert aan de welstand van anderen. Dus hoe meer armeren er in je omgeving zijn des te rijker dat jij dan bent. Of je je dan nog onbeschaamd rijk kunt voelen is weer wat anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan waren het geen rijken meer, maar gewoon vermogen bezitters .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerste vragen zijn dan; Wat is rijk en wat is arm? Zelf denk ik dat het lastig wordt om onze huidige welvaart gelijk te houden en deze voor iedereen standaard te maken. Wat wel mogelijk zou moeten zijn is voor iedereen een minimum welvaart te garanderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee, want dan heeft niemand het geld nodig.
Dan zal iedereen zijn voorraden op gaan maken totdat het op is, en dan zal de armste weer gaan werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dat niet kan. Het is natuurlijk moeilijk om te bepalen wat nou echt rijk en arm is, maar je moet je geld toch vergelijken met iemand. Doordat mensen dat doen, en ontdekken dat er een verschil is, gaan ze zich 'rijker' of 'armer' voelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Arm of rijk, iedereen is gelijk ;)