Welk land is het minst multicultureel?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ik vermoed Australië.
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-518be0da3cd61d26d4a88fa346303c37
SentWierda
3 jaar geleden
Op 31 december 2010 werd de omgekeerde vraag gesteld: Welk land is het meest multicultureel? Met 8 antwoorden.
Australië scoorde toen hoog... Evenals de VS.
Antoni
3 jaar geleden
@TurfGraver, in Australië zijn er verschillende inheemse volkeren, zoals bijvoorbeeld de Aboriginals, en verder zijn er relatief veel Aziaten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik vraag me af hoe het met Vaticaanstad staat. Het is toch echt een 'land'
kierkegaard47
3 jaar geleden
Dat klopt, maar als er èrgens relatief veel mensen wonen die oorspronkelijk uit een ander land komen, dan zal dat wel Vaticaanstad zijn, praktisch niemand wordt er geboren :) (Hoewel ik vermoed dat de meesten nog steeds Italianen of Europeanen van oorspron zullen zijn). Kan je je nog afvragen: zijn een Italiaanse en een (ik zeg maar iets) Nigeriaanse kardinaal 'multicultureel'? Of horen ze bij één cultuur omdat ze allebei de RK traditie, rite en gebruiken volgen ? :)

Antwoorden (1)

Noord-Korea is kanshebber op de titel.
'Vrijwel geen etnische diversiteit' en 'grotendeels afgeschermd van de buitenwereld'. Deze weinig verrassende kwalificaties staan op Wikipedia.
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Korea#Demografie
Korea heeft vrijwel geen etnische diversiteit. Koreaans is de nationale taal.