Mijn buren blowen de hele dag door in hun achtertuin. Kunnen we hier iets tegen doen?

Op zich vind ik het prima dat je af en toe een blowtje draait. Maar dit is elke dag en om het uur. Persoonlijk vind ik zelf de geur van een jointje niet zo heel erg, maar mijn vrouw kan er niet over en we hebben ook kinderen die het vinden stinken. Als we eens gezellig in de tuin willen zitten soms met gezelschap ruiken we dit heel vaak. Kun je hier iets tegen doen? Het zijn nieuwe jonge buren van buitenlandse komaf ik vermoed Polen. Ik heb niet het idee dat ze dit vriendelijk zullen oppakken als ik "kom klagen". Wie heeft alternatieven om ze hierop aan te spreken.

4 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (1)

In principe kan je er niets aan doen. Dat geldt ook als de buren buiten zitten te roken en te BBQ-en. De geur kan heel hinderlijk zijn, zeker als het elke dag gebeurt.
Toch moet je contact zoeken met de buren. Als ze nieuw zijn heb je een goede reden om eens langs te gaan voor een kennismaking. Niets fijner dan goede buren, maar daar begint het meestal wel mee. Leer elkaar een beetje kennen, praat over de kinderen en over het feit, dat je in Nederland op veel plaatsen toch wel dicht op elkaar woont. Ook, dat het fijn is, dat veel mensen best wel rekening houden met anderen en zelfs behulpzaam zijn als er problemen zijn. Zie dan je opmerking over het blowen niet als een klacht, maar als een verzoek. En als we iets voor jullie kunnen doen? Gewoon even aanbellen.
Oh ja, vergeet het bloemetje niet!!!
Toegevoegd op 08 april 2020 11:55: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
Prima advies. Ook de toon waarop. Zo voorkom je burenruzie die "door-ettert" en het leven vergalt. Elder161: Duim, dik verdiend.