Wat houdt precies in ' in besloten kring begraven'?

Alleen gezin of familie zonder muziek?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (2)

Meestal alleen het gezin of de familie - in ieder geval met maar weinig mensen. Bijv. bij de uitvaart van een beroemd persoon, of iemand die maatschappelijk erg actief was proberen ze dan een te grote toeloop te voorkomen. Dus geen andere belangstellenden dan de direct betrokkenen (en de partner of de kinderen bepalen zelf wie er wél mag komen). Of er muziek wordt gespeeld of gedraaid is weer een andere vraag.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
precies, heb dat helaas moeten regelen ook
*In besloten kring begraven* betekent alleen de naasten.
Dat kan zijn het eigen gezin of gezin + een enkele goede vriend. Met deze mededeling *...in besloten kring begraven* wordt alleen maar vermeld aan iedereen die hiervoor belangstelling heeft en er bij had willen zijn, dat de begrafenis al geweest is zonder buitenstaanders. Soms is dat ook op verzoek van de overledene.
That's it.
Muziek en of mogelijkheid tot condoleren (koffie met cake) worden niet besproken omdat het al voorbij is en niet ter zake doet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ivana
4 jaar geleden
"Besloten kring" kan ook vóór de begrafenis vermeld worden. Hoeft niet altijd te betekenen dat de "ter aarde bestelling" al geweest is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Plus. Zoals de vraag is gesteld heeft de begrafenis in besloten kring al plaatsgevonden.