Wolphaertsbocht, B&W 7 maart 1900, naar Wolphaert Jansz. Dit was een van de mannen, die in 1410 van de heer van Putten verlof kregen om Katendrecht te bedijken. Samen met Jan Wolphaertsz. werd hij tevens tot ambachtsheer aangesteld.
fremar
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
De Wolphaertsbocht en de Wolphaertstraat (beide in Charlois) zijn genoemd naar Wolphaert Jansz. en Jan Wolphaertsz. Zo is te lezen op www.engelfriet.net van Jan Engelfriet: een alfabetisch overzicht van alle Rotterdamse straten en buurten.