Wat is eigenlijk het diepste (diepte) strand ter wereld?

Ik bedoel niet breedste/langste maar diepte, niet in laagde maar van de duinen naar de branding. Het strand waar dat het langste is. Dus wil weten welke dat is. Liever nog een top 10 ofzo. vb. Dank!
Weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Ik denk dat je bedoelt het breedste strand ter wereld. (van de duinen naar de branding)

Dat is een strand rondom Chandipur in India. Het strand is zo'n 5 kilometer breed.

https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-vreemdste-stranden-wereld/
Als het getij zich keert dan veranderen stranden in prachtige ruime plekken om te wandelen, spelen of om te sporten. Deze verandering is het meest extreem in Chandipur in India. Hier verdwijnt de zee twee keer per dag, tijdens de laagtij. Dat gebeurt over een afstand van maar liefst 5 kilometer. Dit komt doordat er hier sprake is van een extreem vlakke zeebodem die omhoog komt naar de kust. Mensen komen niet alleen naar deze bijzondere plek om te bewegen. Ze rijden hier ook met auto’s naar de zee in de verte, zoeken naar rode krabben en andere zeedieren. Als je een bezoek brengt aan deze speciale plek, zorg dan dat je precies weet wanneer het tij weer gaat keren. Anders bevind je je misschien plotseling in zee op 5 kilometer afstand van de kust.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Hebben ze daar duinen dacht het niet
LeonardN
4 jaar geleden
Geen idee, maakt ook niet uit voor de vraag. Het gaat er de vrager niet zozeer om of er duinen zijn alswel dat hij probeert uit te leggen wat hij bedoelt met diep (en in dit geval is dat dus breed).
ronron1212
4 jaar geleden
Oke dacht even dat je dacht dat daar duinen waren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@LeonardM Inderdaad de breedte van het strand, duinen wel of niet maakt niet uit, maar er moet natuurlijk wel een redelijk zichtbare scheiding zijn om de breedte goed te kunnen bepalen.
LeonardN
4 jaar geleden
De breedte wordt hier vooral bepaald door het verschil in eb en vloed.