Waarom worden er niet meer fruitbomen e.d. geplant in openbaar groen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
ronron1212
4 jaar geleden
Waarom zou dat dan moeten?
jodyenboyke
4 jaar geleden
Ik denk dat de bomen een kort leven beschonken zijn, als ik hier in de stadsparken zie wat mensen doen om wat walnoten te bemachtigen.....ze gooien ze met stokken of stenen de boom uit, waardoor er veel schade ontstaat. Maar ook veiligheid want dan gaan mensen of kinderen in die bomen klimmen.
Thecis
4 jaar geleden
@ronron1212
Wat voegt u vraag toe aan de duidelijkheid van de vraag?
tinus1969
4 jaar geleden
@Thecis, op zichzelf helpt een korte toelichting op een vraag (in dit geval; waarom iemand dit een goed idee vindt) om er een beter antwoord op te geven.

Antwoorden (2)

Geeft gewoon overlast van mensen die willen gaan plukken en is erg gevaarlijk als je onder de bomen loopt en er komt een grote zware appel omlaag op je hoofd of op kinderen. Tevens geeft gevallen overrijp fruit vaak een grote wespenoverlast.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Dat is lang geleden dat ik een antwoord van je heb gezien! Leuk. Goed antwoord, dus + Dat van die wespen kan ik beamen. Kom vaak in Duitsland en daar staan overal appelbomen waar de wespen zich tegoed doen aan de gevallen appels.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
paulus811 ja ben hier niet meer zo veel Van GV is niet zo veel meer van over, krijg vaak amper reactie's of helemaal niet, waar is de tijd dat er 40 a 50 reacties kwamen of meer.
Fruitbomen hebben relatief veel (duur) onderhoud nodig, terwijl de fruitopbrengst op dit soort openbare plaatsen niet veel voorstelt. Het is dus een kostenargument.