Je kunt iemand missen, ook al ben je uit elkaar om wat voor reden dan ook.
Rouwgevoelens in dit geval komen door een verlangen naar een verdwenen situatie. Je was samen en iedere relatie heeft vrolijke tijden en het tegenovergestelde: vreselijke tijden. Verlangen naar een periode is dus in zo'n geval niet verlangen naar iemand maar naar iets .. een tijd dat je gelukkig was en niet te vergeten .. niet alleen.
Niet veel mensen kunnen goed alleen zijn, alleen leven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rouw is in dit geval een emotionele reactie als gevolg van het verlies van een naaste. Ook al is de naaste niet overleden, je bent (het leven met) de naaste wel verloren. En ook al was de relatie niet goed, je moet nu de hoop op dat het ooit weer goed komt loslaten. Het is definitief voorbij.
SimonV
4 jaar geleden
Soms hebben we ook rouwgevoelens als we iets missen, waarbij het dus niet uit maakt of het fijn of plezierig was. Mensen zijn gewoontedieren, want alles wat buiten de gebaande paden valt is spannend / onbekend enz. Dus ook al was het misschien niet prettig, toch wist je mogelijk wel precies wat je had, nu is het onzeker wat je gaat krijgen of wat er gaat gebeuren.