Wat gebeurt er met de voetgangers (wie heeft dan de schuld)als ze aangereden worden op de stoep?

Tegenwoordig mag er overal op de stoep gereden worden.,brommers ,fietsers noem maar op.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
5 jaar geleden
"Tegenwoordig mag er overal op de stoep gereden worden" waar haal je dit vandaan? Als er een voetganger aangereden word, komt er een ambulance.
LeonardN
5 jaar geleden
Ik denk dat de vrager het heeft over gemixte fietser/voetgangersgebieden met zgn "zelfregulerend verkeer" zoals je nu steeds meer in en rond centra ziet. Ah beter nog is te zeggen:
Voetgangerszone; uitgezonderd (bijvoorbeeld:) fietsers en brommers.

Antwoorden (1)

Je mag nergens rijden op de stoep dat is verboden en je kan daar een bekeuring voor krijgen als je betrapt wordt. De schuld ligt altijd bij degene die op de stoep rijdt.
5 jaar geleden
Z512099
5 jaar geleden
Kinderen onder de 9 jaar mogen op het voetpad rijden.