Zijn schoolmaaltijden in Frankrijk gratis of moet er voor betaald worden?

in de middagpauze krijgen leerlingen een maaltijd, een lunchpakket is niet nodig. wat kosten deze maaltijden en krijgen kinderen uit 'arme' gezinnen een tegemoetkoming in de kosten?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.5K
Reddie
5 jaar geleden
Als je de uitzending goed had bekeken zou je dat weten.
Antoni
5 jaar geleden
Welke uitzending, @Reddie?
LeonardN
5 jaar geleden
Hierin wordt niet veel gezegd over kosten, wel dat het ook gedaan wordt in een armere wijk (vooral laatste seconden).
https://www.youtube.com/watch?v=rXK591Rp4BU&t=9s

Het beste antwoord

Nee, de maaltijden zijn niet gratis. De kosten van een maaltijd liggen tussen de € 3,- en € 4,-.
Arme gezinnen krijgen een tegemoetkoming: ouders betalen volgens een inkomensafhankelijke schaal.
Niet de ingrediënten maar vooral personeelskosten bepalen de prijs. Volgens de wet moeten er bijvoorbeeld supervisors in de kantine aanwezig zijn (gemiddeld één per 12 kinderen).
SimonV
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+
Volgens de wet moeten er bijvoorbeeld supervisors in de kantine aanwezig zijn (gemiddeld één per 12 kinderen). Dat verklaart idd de eerst wat vreemd lijkende kostenverdeling. (Wat was die verdeling ook weer?)
SimonV
5 jaar geleden
Ingrediënten ongeveer € 1,20.