is de (zomer)tijd in alle landen van de EU (met uitzondering van Engeland) gelijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Belarus, Georgië, IJsland, Armenië, Azerbeijan, Turkije volgen allemaal in ieder geval niet de zomertijd zoals de Europese Unie dat doet.
Hoe het met Engeland zit, is wat gecompliceerder...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@wernervs, de vraag gaat over landen van de EU; de landen die jij noemt zijn geen onderdeel van de EU ...

Het beste antwoord

Nee, in Ierland en Portugal is het net als in het Verenigd Koninkrijk een uur vroeger dan bij ons.
En in Griekenland is het een uur later
, evenals in Bulgarije, Roemenië Estland, Letland en Litouwen
Toegevoegd op 13 april 2018 15:04: tekst
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
En ook in EU-lid Cyprus is het een uur later.
Het is een bijzonder EU-land omdat het geografisch in Azië ligt. De cultuur in Cyprus is Europees.

Andere antwoorden (1)

Nee de zomertijd is niet overal gelijk.. o.a. In Spanje vasteland is het gelijk, maar 1 uur vroeger op de Canarische Eilanden en die horen bij Spanje.