Welke kringloopwinkel heeft de grootste hoeveelheid boeken ter verkoop?

Dus de kringloopwinkel niet alleen met de meeste boeken maar ook met de grootste verscheidenheid aan onderwerpen.

6 jaar geleden
2.1K
Antoni
6 jaar geleden
Misschien vind je ook wat je zoekt bij De Slegte, dat is niet een kringloopwinkel, maar een tweedehandsboekenwinkel.
SentWierda
6 jaar geleden
Waarom is een antwoord op deze vraag zinvol? Ik zou het niet weten. Vrijwel dagelijks bezoek ik een kringloopwinkel vanwege boeken. Als er 10.000 boeken zijn, dan kan het zijn dat wat mij betreft 9.000 naar het oudpapier zouden mogen: aftandse Prismapockets, banden die stuk zijn, boeken met pagina's vol koffievlekken, 10x hetzelfde boek: Dubbelspel.
Als er 3.000 boeken zijn, dat kan ik vinden dat 500 naar het oudpapier zouden moeten.
Het gaat niet altijd om de hoeveelheid maar wel om de kwaliteit, in alle mogelijke betekenissen. En het maakt ook verschil dat als er een eenheidsprijs is, of alle boeken 1 euro kosten of dat alle boeken 3 euro kosten.
Dat van 10x Dubbelspel heb ik gisteren meegemaakt. Dat van 3 euro was vandaag.
Antoni
6 jaar geleden
De Slegte is geen kringloopwinkel, maar een tweedehandsboekenwinkel. Als je (dus) speciaal naar tweedehandsboeken op zoek bent, kan je daar ook terecht. In verschillende grote steden zijn vestigingen van De Slegte. De winkel heeft een heel groot en breed aanbod aan tweedehandsboeken. Kijk op de website https://www.deslegte.nl/ voor de adressen. De boeken worden overigens ook online verkocht. Bronnen:
- https://www.deslegte.nl/

Antwoorden (1)

Een kringloopwinkel biedt producten een tweede leven. Dat kan bij boeken ook ramsj zijn: de zogeheten 'fondsrestanten' die normaliter in de shredder gaan.
De grootste ramsjzaak in Nederland is Tialda/Steven Sterk in Gorredijk (Friesland): een groothandelsmagazijn van 3 miljoen boeken, 6400 titels en een anderhalve kilometer lange route.
Incidenteel is het magazijn geopend voor particulieren, zoals afgelopen jaar op 9, 10 en 11 juni.
Steven Sterk heeft ook een uitgeverij, Bornmeer, op hetzelfde adres (Hellingbaas 1) en een boekhandel in Utrecht. Website: www.ramsj.nl