Moet je een wc-dame altijd betalen?

Bij sommige benzinestations hebben ze wc-dame's. Ik zou hiervoor liever niet betalen. Zeker niet als de wc's niet helemaal schoon zijn.

Wat vinden jullie hiervan?
Betalen jullie altijd?
Tips om niet te betalen (wat kan je bvb zeggen).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe hollands kan een vraag zijn? Want waar hebben we het over: Hooguit 50 eurocent. Natuurlijk gooi je dat muntje in het schaaltje. Al was het alleen al uit respect voor iemand die op deze manier haar inkomen bij elkaar moet zien te scharrelen. Kom op zeg.

Nee dat hoeft niet, maar dan komen die Euro-centen goed van pas. Ik betaal namelijk alleen maar met die 1 en 2 Eurocenten. Ik hou er niet van dat die dames een Ferrari kunnen rijden van mijn centen, zoals vroeger ooit op een reclame...

Betaal altijd vooraf, zorg dat de toiletdame ziet dat je betaald. Blijkt dat de toiletten niet goed schoon zijn, dan vraag je meteen na je toiletbezoek je geld terug en leg je de klacht aan de toiletdame voor. Je betaald voor een toiletbezoekje en die moet wel naar wens zijn.

Ja, uit fatsoen geef ik altijd wat er gevraagd wordt hoewel ik dat ook liever niet zou doen. Ik kom wat brengen en niet wat halen. maar ja die dame zit er ook niet voor niets en zonder die dame zou ik helemaal niet naar die wc gaan. Voor een paar centen je behoefte moeten ophouden is voor mij geen optie, zo nederlands ben ik nou ook weer niet.

je bent het niet verplicht te betalen, meeste dames zitten er ook vrijwillig. tips om niet te betalen?? Ken je wisselen van een briefje van 100€!!

ja, dat moet

Ik betaal altijd wel. Om zo 50 eurocent te besparen vindt ik een beetje slap. Het is echt niet het prettigste werk wat zo iemand doet.

Ja, ik vind het terecht dat je moet betalen. Je zal maar die vuiligheid van een ander moeten opruimen.

Plas je onderweg 1 keer per dag. Dat kost je maximaal 50 cent. Heb je een schone wc voor en jij zit nog te klagen. Jij en anderen denken zo kleinschalig dat ze die ferrarie inderdaad nooit zullen verdienen.

Je moet nooit betalen, want je komt iets brengen. Nou daar betaal je toch niet voor.

Ook ik vind het gewoon een stukje service, zeker als je daar al een x bedrag hebt besteed. Neem de Mc Donalds in Utrecht, daar moet je ook iets van 50 ct per persoon betalen, ook als je daar gegeten hebt, dat maakt het voor ons gezin wel € 2,00 duurder. Dat niet alles voor niets hoeft snap ik ook wel, maar soms vind ik het te gortig.

De stichting de Ombudsman deed twee jaar geleden juridisch onderzoek naar de vraag of bezoekers van de V&D moesten betalen voor het toiletbezoek. Uitkomst: alleen als met een bordje wordt aangegeven dat er betaald moet worden en de bezoeker neemt plaats op de wc, is er een stilzwijgende, geldende overeenkomst. "Daar gaat het echter om openbare toiletten. Ondernemers van particuliere tenten, zoals cafés en restaurants, mogen wel geld vragen voor het gebruik van het toilet. Ze kunnen echter klanten niet verplichten daadwerkelijk te betalen", stelt een medewerkster van de Ombudsman. "Het is zeer onfatsoenlijk hiervoor geld te vragen. Je kunt niet gedwongen worden te betalen." Ik denk dat het toilet van het tankstation onder het openbare toilet valt. Dus ja, ze mogen geld vragen. Ik zou persoonlijk bij een tankstation altijd betalen, ik vind het een extra service. Helaas zijn de wc's bij een tankstation vaak niet om over naar huis te schrijven, dus ik vind wel dat bij betaling de wc's ook spik en span moeten zijn. Is dit niet zo, zou ik er achteraf iets van zeggen maar hoef mijn geld niet terug.

Bronnen:
http://www.nu.nl/economie/365028/consument...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100