Hoe heet deze type soort forum?

Onlangs heb ik contact gehad met iemand van op het internet.
Hij verwees me naar een soort type forum dat niet echt bekend is in zijn soort. Je kan allerlei soorten vragen stellen: niet zoals op een gewone forum, of zoals hier op Goeievraag.nl een vraag over een specifiek onderwerp, maar meer vragen zoals: 'ik zoek iemand die me kan helpen met het installeren van een softwarepakket' of 'ik zoek iemand die elke zaterdag voormiddag de auto kan wassen', of 'ik zoek iemand voor bijles voor het vak wiskunde'.

Dus mensen staan centraal, geen voorwerpen zoals bij een tweedehandswebsite of gewone vragen over onderwerpen zoals op Goeievraag.nl

Het is een Engelse term/begrip dat vrij populair is in Amerika/Groot-Brittanië. Ik ben zelfs op die Belgische variant geweest! Maar ben de naam vergeten. Het was vooral omgeving Brussel gericht..

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
BarendV
6 jaar geleden
Werkspot.nl en Fiverr.com schieten mij te binnen.

Antwoorden (2)

Er is een website http://www.croqqer.com waarop buren en buurtgenoten elkaar kunnen helpen met allerlei klussen en klusjes.

De website https://www.buurtlink.nl/ doet ongeveer hetzelfde.

Misschien bedoel je de term peer-to-peer-forum, een forum waarop gelijken (in het Engels: "peers") met elkaar contact maken.
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar dat is helaas nier wat ik zoek. De links kunnen wel erg handig zijn voor in de toekomst. Het is ook niet peer-to-peer-forum, maar misschien kan ik hiermee wel verder m'n weg vinden :)
Antoni
6 jaar geleden
Jammer dat ik je niet het juiste antwoord kon geven, maar dank voor de positieve woorden! Succes met verder zoeken naar het juiste antwoord!
Er is in Nederland ook een forum, dat heet peerby.nl zodat je in je buurt een hogedrukspuit of zo kan lenen van een buurman. Of een koffer of een boek. En in Haarlem heb je BUUV.nl, is ook zoiets. Nl. een buurtmarktplaats voor en door bewoners. Met gratis diensten die je voor elkaar kan doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, maar dat is helaas niet wat ik zoek. De links kunnen wel erg handig zijn voor in de toekomst :)