Zijn er nog openbare veilingen in nederland?

En dan bedoel ik niet online, en ook niet veilingen van exclusieve spullen (kunst/antiek) maar huis-tuin-keuken veilingen, dat lijkt ons zo leuk.

7 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (2)

Die zijn er. O.a. in Amsterdam wordt ongeveer maandelijks een veiling gehouden door de Stadsbank van Lening.
https://www.amsterdam.nl/sbl/veiling/

Verder zijn er vele veilingen die vanwege een faillissement worden georganiseerd. Dan gaat het meestal over bedrijfsinventarissen en voorraden; daar kan werkelijk van alles tussen zitten.
http://www.faillissementsdossier.nl/nl/veilingen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jazeker, er is veel online, maar ook nog steeds openbare veilingen. Uit de bron:

inboedel, huisraad - Almere
café-inventaris - Amsterdam, Eindhoven
kantoor-inventaris - Rotterdam, Rijswijk
personenauto's -Soest, Maastricht, Groningen
elektronica - Wijk en Aalburg
meubilair, huisraad - Zoetermeer
restaurant-inventaris - Geervliet

Op Discovery is het programma Bagage battles, waarin het ook om fysieke veilingen gaat, vaak is het zelfs onbekend waarop geboden wordt (bagage = koffers/ dozen/ kisten) en interessant is te zien wat e.e.a. waard is of kan zijn, afhankelijk natuurlijk van 'heel of beschadigd'.

Dat heb je ook met onderstaande veilingen. Veel variatie, inboedels zoals je vroeg, maar ook kantoor spullen, restaurant- en zelfs een café-inventaris, elektronica en personenauto's. Bijna te veel keuze.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bagage battles en al die andere veilingen op discovery zijn nep van te voren afgesproken en de veilingen in amerika gebeurt zo niet zo als veel op discovery steeds meer nep is
esth0r
7 jaar geleden
We willen niet rijk worden, ik en een vriendin van mij zijn allebei recent verhuist dus lijkt het ons gewoon leuk.