Je ziet iemant steelen hij weet dat jij hem zag steelen in een supermarkt wat doe je dan ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de praktijk is dit me wel eens overkomen en ik deed het als volgt: Ik zei tegen die persoon "ik zag je stelen, en ik ga het vertellen aan de beveiliging" Vervolgens legde hij het terug in het schap. Waarop ik de beveiliging niet inlichtte.

ik zelf zou er niks aan doen

meewaarding aankijken en blij zijn dat jij dat soort dingen niet doet.

Hetzelfde als wanneer die persoon niet wist dat ik hem had zien stelen. Een supermarkt medewerker hiervan op de hoogte stellen. Zij zijn opgeleid om hiermee om te gaan in tegenstelling tot mij. Ik vertrouw er dus op dat zij hier verder goed mee omgaan.

De bedrijfsleider of leidinggevende op de hoogte stellen.

Ik ben al wat ouder en veroorloof mijzelf meer.(in de zin dat ik nogal vrij durf op te treden). Als die ander het toch al weet dat je het hebt gezien, dan zou ik naar hem toegaan, niet onmiddellijk, maar heel rustig en dan vragen of ik het misschien voor hem/haar mag betalen. Misschien heeft hij/zij het voedsel dringend nodig. En het adres geven van de voedselbank.

Als je zelfzuchtig en hebberig bent dan: wacht je totdat diegene de supermarkt verlaat en dan vertel je hem dat je voor een paar centjes je mond wel zou willen houden. Als je vergevingsgezind bent dan: loop je direct naar diegene toe en vraagt vriendelijk of hij zijn gestolen waar terug wilt leggen, maar je doet geen aangifte. Als je rechtvaardig bent dan: loop je naar de dichtstbijzijnde supermarkt-medewerker en attendeer je die erop dat die ene persoon goederen steelt. Als je onverschillig, lui of onzeker bent dan: doe je net alsof je niets gezien hebt. Toegevoegd na 1 minuut: Als je vrijgevig bent dan: loop je naar diegene toe en vraag je of diegene misschien wat geld nodig heeft om die spullen mee te betalen en daarbij zeg je dat je hem dat geld misschien wel kan verschaffen.

Ik zou het tegen de chef van de supermarkt toch wel vertellen, ook al weet degene die gestolen heeft dat ik het gezien heb.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100