Waar klacht indienen en echt 'gehoord'/geholpen worden bij Thuiszorg nu er geen managers meer zijn? (zie uitleg)

Na de fusie tussen Thuiszorg en Laurens zijn er wat dingen veranderd. Zo is er het nodige personeel verdwenen ...wegbezuinigd, zo ook de manager die problemen oploste, zoals wat er nu gebeurt, probleem met zorgpersoneel, wat niet acceptabel is en ik overweeg een klacht in te dienen.

Punt is, als er iets is en je dient een klacht in, moet het tegenwoordig opgelost worden door het Team zelf... maar de ervaring leert dat het minder effectief werkt, voor de klant. De vraag is dus wat is de volgende stap? bij wie moet je dan zijn? Als het bedrijf geen manager/personeel heeft om het aan te pakken, wat dan? Is er wellicht een gemeentelijk iets? .. omdat het (thuis)zorg betreft ..?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zo te lezen her en der zijn er al heel veel klachten ook ingediend, ook door de casemanger (s). Je kan ook de FNV aanschrijven of zij meer aanspreekpunten nog weten voor klachten.Of het nog wat uithaalt en op korte termijn weet ik niet want zo te lezen is het zwaar weer daar en kans op faillissement is zeker niet uitgeloten.. "De medewerkers van Laurens geven aan goed te begrijpen dat de zorg verandert. Echter, de manier waarop stelt de medewerkers erg ontevreden en baart ze zorgen. Zo geven medewerkers aan de reorganisatiekeuzes slecht voor de kwaliteit van zorg en contraproductief te vinden. Uit de enquête blijkt dat 86% de reorganisatieplannen niet realistisch te vinden. Ook ervaren ze een groot gebrek aan communicatie over de reorganisatie en wordt er teveel tegelijkertijd veranderd. Dit leidt tot veel onrust en onzekerheid. 83% van de deelnemers geeft aan zich niet zeker te voelen over een toekomst bij Laurens. De zorgwerkers van Laurens doen iedere dag hun uiterste best om goede basis zorg te verlenen, maar door alle veranderingen lukt het de medewerkers steeds moeilijker om hier op constante basis aan te voldoen. Daar komt bij, dat doordat ondersteunend personeel ontslagen wordt, het zorgpersoneel extra taken krijgt. Een medewerker geeft aan dat als je het werk echt goed wilt doen zoals van je verwacht wordt je structureel 2 á 3 uur tekort komt op een dag. De enquête is ingevuld door lagen van de organisatie zoals zorgpersoneel waaronder ook artsen en behandelaren, ondersteunend personeel van keukenpersoneel tot P&O medewerkers en leidinggevenden. FNV is erg geschokt over de uitkomsten van de enquête en wil dat Laurens de reorganisatie per direct ‘on hold’ zet en met de FNV in overleg treedt. Maar liefst 99% van de respondenten geven aan dat FNV mee moet praten over organisatieveranderingen binnen Laurens, voordat reorganisatieplannen definitief worden vastgesteld. Ondanks herhaaldelijke verzoek van FNV heeft Laurens dit geweigerd. .... (02-2016) " Ook kan je de WMO Bellen en vragen of ze nu alternatieve routes voor je weten omdat klachtafhandelingen vaak maanden-jaar kunnen duren! http://www.wmo-uitleg.nl/thuiszorginstellingen succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100