Zijn er cijfers inzake relatiebeëindiging in de verhouding man/vrouw die het uitmaakt?

Ik heb zo sterk de indruk dat het bijna altijd de vrouwen zijn die de relatie breken. Misschien is dat een slechte observartie maar indien ze juist is, wat kan daarvan de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
ronron1212
8 jaar geleden
Denk dat je dat verkeerd ziet. Maar dit soort cijfers wordt nergens vastgelegd waarom ook en hoe betrouwbaar zouden ze zijn.

Antwoorden (1)

Volgens het CBS (Centraal Bureau Statistieken) zijn het in ons land de vrouwen. Zij zeggen voor 70% bij de scheidingen de relatie te hebben beëindigd, terwijl mannen in maar 40% zeggen dat de breuk werd ingezet door de vrouw.
Men denkt dat vrouwen de stap eerder zetten omdat de kinderen vaker aan haar worden toegewezen. Zij loopt minder risico om ze kwijt te raken dan de man loopt.
In geval dat er geen huwelijk is tussen beiden, schijnt de man de relatie net zo vaak als de vrouw te beëindigen.
amc