Wat is een leuk cadeau huwelijkscadeau?

Ik dacht er iets van 50 euro aan uit te geven. Maar aan wat? Geld geven is zo saai.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (10)

Het geld kun je ook in verschillende vormen geven
zo kun je een steen pakken en daar een gat in boren en dan daar het geld in stoppen met als tekst wij dragen een steentje bij.
een spaarvarken kopen en vol doen met klein geld
een schilderij maken van klein geld.
een plant kopen en daar dan zakjes met geld in hangen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Champagneglazen met de naam erin gegraveerd en natuurlijk met een lekkere fles bubbels erbij :). Je kan mensen tegenwoordig ook een bon geven waarmee ze zelf een leuke activiteit kunnen uitzoeken. Korting op een dagje kuren bijvoorbeeld. Of een bon van een leuk restaurant. Altijd leuk; een foto-album met gekke foto's van het bruidspaar zelf of met vrienden en familiefoto's. Een 'overlevingspakket', gevuld met bijvoorbeeld een flesje wijn, iets lekkers, iets leuks voor in bed..., dvd van romantische film (just married ofzo), etc.
Hoop dat je iets leuks vindt!
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een balonvaart kost ong 60€ per 15 min
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooi (persoonlijk) naambord voor aan het huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld geven LIJKT saai, maar geeft de ontvanger wel de mogelijkheid iets te kopen wat hij of zij echt mooi vind, of zelfs verschillende bedragen bij elkaar te doen voor iets nog mooiers.

Niets is zo vreselijk als een luxe koffieservies, een schitterend kaststel, een prachtig pakket linnengoed, een luxe peper-en zoutstel en een geweldig schilderij ontvangen, die totaal niet bij elkaar passen, je smaak niet zijn, je niet goed kunt opbergen maar ook niet kunt weggooien en eigenlijk ook niet kunt gebruiken. Hoe goed bedoeld allemaal ook. En bloemen zijn altijd prachtig, maar wel het schoolvoorbeeld van weggegooid geld.

De kunst is dus toch geld te geven, maar dat op een zo origineel mogelijke manier te doen. Liefst op een wijze dat het bruidspaar er ook nog even zoet mee is, niet gewoon saai in een enveloppie.

Toen wij indertijd trouwden hebben we bijna een halve dag de grootste lol gehad van een stalen vulpotlood formaatje dikke bezemsteel dat de collega's van mijn man hadden gemaakt. Het kreng zat vol met vijfjes in dikke olie (!!) en voor we dat apparaat eindelijk ópen hadden en al die olie er afgewassen en we onze vijfjes konden tellen, hadden we er zeker twee, drie uur dikke pret aan gehad. Het potlood staat overigens nog steeds ergens op een kast te pronken. En voor de de mok met zilveren tientjes uiteindelijk toch maar uitgegeven hebben is ook wel een paar jaar overheen gegaan. Ik heb ook wel eens een knuffelbeest gemaakt voor iemand (opdrachtje) helemaal opgevuld met rijst en voor bijna 100 euro aan kleingeld. Loodzwaar, maar erg gaaf geworden.

Zo zijn er legio dingen te bedenken die een combinatie zijn van creativiteit (wat altijd wordt gewaardeerd) en geld geven, die het bruidspaar in elk geval een hoop lol bezorgen. Ik zou zeggen : leef je uit, gewaardeerd wordt het zeker. Geld geven hoeft beslist niet saai te zijn ; vaak is een kado dat niet 100 % de smaak van de ontvanger is, nog vele malen saaier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt ook geld geven maar dan in allemaal munten en die munten dan verstoppen in paardenstront of andere vieze dingen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een magnetron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, ik hoop dat jij niet al teveel uitnodingen krijgt voor bruiloften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef ze ook op verjaardagen en babyborrels
Een dinerbon is altijd leuk om te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weekendje Wenen met zakgeld.

(Weekendje Wenen = zak uien van bijv. 25 kg...)