Worden Surinaamse Hindoestanen gezien als Aziaten uit India (dus de Indiers) ?

Ik was oorspronkelijk in India geboren maar opgevoed hier in Nederland.
Maar ik word vaak aangezien als een Surinamer, wat eigenlijk wel logisch is omdat je hier weinig Indiërs (ook Nepalezen trouwens) vind, dus ik heb er begrip voor :)
Maar zien jullie Surinaamse Hindoestanen als soort van 'Aziaten' omdat hun voorouders uit India kwamen? of toch gewoon Zuid-Amerikanen/Surinamers, dus geen Indiërs?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik moest hem even een paar keer lezen voordat ik begreep wat je bedoelt. Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Als je wordt aangezien voor een Surinamer, lijk je dus op een Surinamer. Dus je lijkt op iemand die uit Suriname komt. Een Aziaat verwijst niet naar een land maar naar een ras. De basis bestaat uit 4 rassen, Het Negroïde ras, Het caucasische ras, Het Mongolide ras en het Aziatische ras. Echter dit is de basis, vele rassen vloeien in elkaar over. Dus eigenlijk is er geen antwoord op te geven, de een ziet jou als Surinaams, de ander vind jou lijken op iemand van het Aziatische ras. Dat verschilt per persoon en diens kennis over uiterlijke kenmerken. Tja sommige mensen zien een Chinees voor een Japanner aan, een Turk voor een Marokkaan en een dikke Nederlander voor een Duitser. :-) Persoonlijk zal ik je gewoon als mens zien. Voor mij niet belangrijk of je nu uit Suriname of India komt. Maar goed, dat is mijn visie :-)

Hindoestaanse Surinamers zijn afstammelingen uit hindoestaans Azie. Zij hebben stukken van de hindoestaanse en Indiase cultuur behouden maar zijn vooral ook gevormd door de Surinaamse geschiedenis en mengcultuur. En vervolgens natuurlijk de Nederlandse, sinds ze hier zijn. Het is echter zo dat veel nedrlanders zic helemaal niet bewust zijn van die Aziatische oorsprong. Of daar niet bij stil staan. Daarbij hoor ik hindoestaanse surinamers nooit spreken ovet hun aziatische oorsprong. Maar wel over hun himdoestaanse religie. Zo wordt die oorsprong dus ook door henzelf niet benadrukt en lijkt het ook alsof ze zelf niet zoveel hebben met Azie.

Ik zie wel dat de mensen uit Suriname hun roots liggen in Afrika en India. Nu staan niet veel mensen er bij stil dat de mensen uit India ook Aziaten zijn. Dat is voor ons meer de mensen uit China, Japan en Korea. En dan heb ik nog niet over de Indonesie of Thailand. Nu zo ik niet zo zitten dat ik verward wordt een Hindostaan. Ik zou het vervelender vinden als ik verward zou worden met een Rom of een Sinti. Niet dat iets tegen hun heb, maar de Sinti en Rom taal ligt zeer dicht bij het Hindostaans. En de verschillende groepen zijn wel via een andere weg in Nederland gekomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100