Wie plakt al die stickers in Arnhem?

Ik zie de laatste tijd overal stickers verschijnen op lantaarnpalen en prullenbakken, met de tekst "Arnhem stickervrij". Er staat verder geen info op. Wie plakt al die dingen en waarom?

9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Volgens onderstaand artikel uit "Arnhem! Hét Binnenstadmagazine" van maart 2014 heeft de gemeente dit zo afgesproken. Het zijn dus Arnhemse gemeentewerkers die deze stickers plakken.

Stickervrij
Weg met al die stickers en posters op lantarenpalen en elektriciteitsmasten. Schoon en netjes draagt bij tot een aangenaam verblijf in de binnenstad. Samen met de gemeente gaat Binnenstad Arnhem dit stukje vervuiling van de openbare ruimte te lijf. De gemeente als verantwoordelijke voor de lantarenpalen, Binnenstad Arnhem als eigenaar van de kasten. Na de zogenaamde nul-beurt is alles straks weer in plakvrije staat. Dat zal drie jaar zo blijven; in de afspraken is gedurende die periode namelijk een maandelijkse controle opgenomen.
Amadea
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Volgens dit Twitterbericht van ene Ben Schattenberg https://twitter.com/bescha/status/321743050894348288 werden ze al gezien in april 2013. Vreemd dat zo'n magazine er pas in 2014 aandacht aan besteedt. Overigens + 1 voor je antwoord! Ik had dezelfde bron gevonden, maar je was me voor met antwoorden.
grasmaaier
9 jaar geleden
Dank je wel. Dit is dus weer zo'n onzinnige kansloze actie van de gemeente. Jammer, ik dacht dat er een of andere grapjas achter zat.
grasmaaier
9 jaar geleden
Maar wil Arnhem vrij zijn van stickers, of mag nu iedereen naar hartelust stickers plakken. Je kunt het op 2 manieren lezen.
Antoni
9 jaar geleden
Ik kan het maar op één manier lezen en ik citeer hier een stukje tekst letterlijk: "Weg met al die stickers"!
grasmaaier
9 jaar geleden
Maar als je alleen die stickers ziet en er geen vraag over stelt op GoeieVraag of er niet naar Googled, dan weet je niet hoe je het moet lezen.