Wat te doen tegen mini-crimineel als buurman?

Ik heb sinds kort een jongen naast mij wonen met vader en die jongen is al vaker met justitie in aanraking geweest en woont nu dus naast mij. Ik ben zelf bang dat hij iets doet aan ons huis (onze balkons staan 2 meter van elkaar). Echter kennen wij de vader erg goed en is mijn zoon ook een bekende van deze jongen. Hij woont hier nu 1 maand en heeft vanaf zijn balkon gisteren een steen door de ruit gegooid van een andere buurman (uiterst waarschijnlijk was hij dit). Wat kan ik hier tegen doen want ik ben oprecht bang dat er iets bij ons gebeurt. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Doe normaal tegen hem, niet laten merken dat je bang voor hem bent, spreek hem gewoon aan, zonder te beschuldigen. Begroet hem zoals je met je andere buren doet, maak af en toe een neutraal praatje met hem en vraag hem en zijn vader eens op de koffie of borrel als dat meer bij je past. Geef hem de kans in de buurt opgenomen te worden zonder dat hij terecht of onterecht als crimineel bestempeld wordt, hij is pas schuldig als dat bewezen is, jij hebt geen recht om verdenkingen te uiten, terwijl je niets zeker weet. Iedereen verdiend een kans, geef hem de kans. Iemand met criminele plannen zou dat minder snel uitvoeren bij mensen die hij mag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
We weten dus wel 98% zeker dat hij het was maar dat maakt verder ook niet uit. Iedereen in de buurt kent hem ook dus misschien is het gewoon een eerste reactie toen ik dit nieuws hoorde. Ik hoop maar dat de overlast snel ophoudt. Hij maakt ook de hele tijd lawaai op het balkon want zijn vader werkt voor Nieuwsuur en die is dus de hele middag en avond weg. Hopelijk lost het zich zsm op. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je gewoon normaal tegen hem doet, zal hij dat ook tegen jou doen. Respect moet je afdwingen, dat krijg je door hem goed te behandelen. Als je op goede voet met hem staat, dan kun je hem aanspreken over de herrie. Jullie hoeven geen vrienden te worden, maar goede buren is een mooie inzet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ van mij. Prima antwoord en bnovendien een praktisch antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie :)