Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is consumentenreclame belangrijk voor de samenleving?

Is reclame belangrijk voor de mensen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
907

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Niet voor de samenleving, wel voor de fabrikant, die dient zijn producten af te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de vrije markt economie, dus ook voor ons.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn idee is reclame helemaal niet belangrijk, maar hoogstens irritant. vooral die folders in de brievenbus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn ogen zou ik ook prima kunnen functioneren zonder lastig gevallen te worden door reclamefolders in de bus en reclameblokken op de TV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indirect wel de fabrikant wil verkopen, maakt reclame, jij koopt het produkt, er is vraag naar dus is er werkgelegenheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan maar wat minder, met z'n allen?
Alleen voor héél speciale aanbiedingen vind ik reclame interessant.
Meestal wekken reclames mijn irritatie op, en kunnen de makers ervan erop rekenen dat hun boodschap een averechts effect heeft. Niet alleen bij producten (frisdrank, hypotheken, aftershave), ook bij meer ideële doelen (Wakker Dier, Goede doelen in je testament).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft niet.

Anderen zullen zeggen: hoe meer afzet, hoe beter de werkgelegenheid en dat is goed voor de economie.

Maar ik ben voor consuminderen.
Dat wat ik nodig heb weet ik toch wel te vinden.
Daarom wil ik ook absoluut geen reclame in mijn brievenbus.

Ik snap echt niets van al die soorten, merken, types, etc. van hetzelfde produkt, zoals met sjampoo's.

Nee!
Ik zou liever weer een vast bedrag aan kijkgeld gaan betalen, als ik daardoor af zou zijn van die irritante reclamespots.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding