Wat is de meest verslavende drugs van de wereld?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de meest stiekeme is tabak, voor zover ik weet. Omdat de directe effecten minder heftig zijn dan van andere verslavende middelen schijnt het één van de moeilijkste dingen te zijn om vanaf te komen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik ook gehoord idd. Dat komt ook omdat het sociaal geaccepteerd is en vrij verkrijgbaar.
paulus811
9 jaar geleden
Ik denk dat Simonevraagt eerst moet aangeven wat ze als 'meest verslavend' beschouwd. Is dat de afhankelijkheid van de stof, het aantal mensen dat eraan verslaafd is, of het aantal verslaafden t.o.v. het aantal gebruikers. In dat laatste geval zou bijvoorbeeld koffie zomaar in de top 3 kunnen staan.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Onder meest verslavend versta ik weer iets anders. Ik weet alleen niet goed hoe ik dat moet verwoorden. Maar uit mijn voorbeeld snappen jullie het wel. Je kan als niet roker een keer een sigaretje opsteken maar dan ben je niet meteen verslaafd. Ik heb gehoord dat als je 1x crystal meth gebruikt, je ook direct verslaafd bent.

Antwoorden (3)

Heroine
Cocaine
Nicotine

Ze zitten zo dicht bij elkaar dat het in een adem genoemd kan worden.

http://www.thefix.com/content/10-hardest-addictive-drugs-to-kick7055#slide1

Leuke 4de is methadon, je weet wel dat spul dat heroïne verslaafden krijgen om af te kicken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je dan kijkt naar absolute getallen wint nicotine het natuurlijk veruit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hroin is de meest verslavend drugs die word gemaakt van morfine.
9 jaar geleden
1. Heroïne
2. Crack
3. Tabak
4. Methamfetamine (Crystal Meth)
5. Cocaïne
6. Alcohol

Deze lijst is samengesteld in 2009 door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik zou gedacht hebben dat nummer 4 dat was. Ik heb begrepen dat dit de enige drug is waarbij je niet een keer kan proberen. 1x proberen = verslaafd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had de volgorde ook iets anders verwacht toen ik de vraag las.
Maar gezien mijn gebrek aan ervaring met crystal meth ga ik gemakshalve toch maar van de cijfers van het RIVM uit. ;)