hoe zeg jij netjes door de intercom bij een bedrijf dat je er bent?

wat zou jouw openingszin zijn?
bijv. 'hallo hier <…> kunt u de deur open doen?'

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou nooit zeggen "hallo hier..." want dat klinkt niet netjes genoeg maar ik zou zeggen: "Goedemiddag/-morgen of goedendag mijn naam is michnobel"en dan waar je voor komt.
Heb je een afspraak met iemand dan zeg je: "Ik heb een afspraak met dhr./mevr........".
Je hoeft niet te vragen of men de deur open wil doen want dat snapt men zelf ook wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
door de intercom van een McDonalds of Quick heb ik eens een middelfriet met stoofvleessaus gevraagd kreeg als antwoord "dat hebben we hier niet meneer" ik zeg "ah doe dan maar een kleine friet met stoofvleessaus" heeft niets met je vraag te maken eigenlijk

Antwoorden (1)

Goeiendag, mijn naam is Mich Nobel, en ik heb een afspraak met Goeie Vraag.
Amadea
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
+
Je kunt je aankondigen op ongeveer dezelfde manier als wanneer je bij de receptie binnenkomt. Er is slechts het kleine verschil dat de receptionist in dat geval het gesprek zelf kan beginnen met een welkom en daaraan vastgekoppeld de vraag waar je voor komt. Als het twijfelachtig lijkt of de intercom wel werkt, zeg je misschien vanzelf toch "Hallo", maar ás ze dan reageren kun je het beste alsnog met Goeiendag beginnen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik zou nooit vragen of ik naar binnen mag of dat ze de deur open kunnen doen. Ik zou ook zeggen wie ik ben en waarvoor ik kom.
+ voor Amadea.