Ik heb geen muggen in mijn kamer maar als ik slaap hoor ik ze toch!hoe komt dat?

Het is hartstikke vervelend als ik me kamer controleer en dat er dan geen muggen zijn, en opeens later als ik slaap hoor ik ze tog! echt super vervelend!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24K

Het beste antwoord

Zoals mijn voorganger als schreven: ze zitten op allerlei plekken en niet altijd zichtbaar dus.
Maar wat meespeelt is dat muggen infrarood kunnen zien. Wij kunnen dat alleen voelen als warmte. Muggen zien dat dus. Als het overdag is of je licht is aan, dan valt de warmte van jouw lichaam niet zo erg op als de warmte van de zon of van de lamp. De muggen zullen zich dus dan niet op jouw lichaam richten.
Als je gaat slapen en je doet het licht uit, dan ben jij voor de mug ineens een enorme lichtbron. Je ziet er heerlijk warm uit. Dus komt die mug naar je toe. Aangezien voornamelijk je hoofd boven de dekens uitkomt, zal de mug zich dan dus rond je hoofd ophouden en daardoor hoor je zijn gezoem zo goed.

Volgens mijn dochter klinkt het als een vliegtuig dat in je oor vliegt. Ze was trouwens 2 toen ze me dat in haar gebrekkige taaltje wist duidelijk te maken... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Koop bij Blokker een dingetje wat je in het stopcontact doet en een toon geeft waar muggen niet tegen kunnen. Helpt echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Volgen heleboel tests werken ze niet. Wie moet ik nou geloven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij werken ze echt niet!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook een lamp laten branden op de plek waar ze binnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook eens 2 gehad, en die deden echt helemaal niks.... nou ja, ze joegen mij wel weg hahaha irritant geluid, maar de muggen trokken zich er niks van aan.
Misschien verschil in kwaliteit tussen verschillende merken.
Niet goed genoeg gekeken, wat anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah lullig he. Maar ze kunnen zich toch overal verschuilen. Ze zitten niet alleen maar op je plafond en je muur hoor. Ze kunnen ook onder je bed gaan zitten of in je kast.
Als je slaapt laat je ze landen op je lichaam en als je wat voelt sla je gelijk. Gegarandeerd raak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moeten ze er zijn! Je kunt niet iets horen wat er niet is. Vergeet niet dat die krengen zich heel goed kunnen verstoppen. Een klamboe aanschaffen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan droom je dat, want er zijn momenteel geen muggen... Ze zijn er eenvoudigweg niet nu op 24 maart 2010...

Je droomt ze... En dromen zijn bedrog, dus slaap maar lekker door vannacht, ze zijn er niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, wat een onzin. Bij ons zijn ze er ook al. De kids hebben alweer bulten. Sorry, maar deze keer een -1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet de muggen al 'dansen' buiten; je kijkt teveel naar je beeldscherm denk ik.
AWM
14 jaar geleden
Wat vreemd! Ik woon in Nederland en ik heb net een bloedvlek op de muur veroorzaakt toen ik iets plette. Maar ik begrijp nu dat het geen mug was. Hmmmm....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AM: die bloedvlek heb je ook gewoon gedroomd. Niets van aantrekken, die zit er gewoon niet! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als IKZIENIKS ze niet ziet, dan zijn ze er niet.
Punt uit en zo is het. -:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 muggen vannacht in mijn kamer klere beesten hoezo geen muggen
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb op 23 of 24 maart (weet niet meer precies welke dag het was) mijn eerste mug van 2010 geplet. Ik heb ook al bijen gezien. (Die heb ik overigens niet geplet...   ;-)
ja raar het is geen muggen tijd dus ? iets met je oren of zo ?
14 jaar geleden
Zet licht van de gang aan. En laat deur open staan. En zet de licht van je kamer uit. Wacht 5 min. En doe licht van je gang weer uit gelijk de deur weer dicht. En weg is die mug..
Ik heb dezelfde probleem ook vaak gehad..
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een heel goede oplossing. Zo doe ik dat ook vaak... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb waarschijnlijk te lekker bloed, ik ben onweerstaanbaar -) want bij werkt dit nooit
Er zoemt ergens iets in je huis. Of in de buurt.
Bij mij thuis doet de koelkast soms 's nachts een bromgeluid maken, en dan een andere keer weer niet.
Ik heb ook een keer ontdekt dat een computer in een andere kamer een hoop activiteit stond te maken op de harde schijf, wat een beetje resoneerde via het meubeltje.
Een dimmer die niet uitgeschakeld staat, maar naar minimum is gedraaid, kan zoemen.
Vroeger had ik buren met een dagstroom/nachtstroom-meter, die 's nachts de wasmachine aandeden. Zoém-zoém.
Het zijn vast (nog) geen muggen. Het is gewoon zo heerlijk stil dat je werkelijk álles hoort. Troost je daarmee, en slaap lekker!
Works for me.... en ik krijg altijd de muggenbeten in huis, de anderen bijna nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Een wasmachine of andere geluiden klinken echt héél anders dan een mug. Verder zijn er al muggen. Ik heb er al eentje platgemaakt. Daarna deed hij het niet meer. De mug was er kapot van.
Ze kunnen zich ontzettend goed verstoppen. Wat ik hier altijd tegen doe is het volgende:

Ik heb een bus insectenspray op me kamer. Als ik constant wordt lastig gevallen door een paar muggen, spuit ik me hele kamer vol met die spray. Dan zet ik mijn deur wijd open en wacht ik buiten een paar minuten. Het idee is dat de muggen dan vluchten voor die giftige walm en de kamer verlaten. Als de walm een beetje weg is getrokken ga je weer naar binnen en trek je de kamerdeur snel achter je dicht. Dit werkt voor mij altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je lenzen uitdoet als je gaat slapen dan zie je ze ook niet he? :)
Even die bril opzetten of lenzen in doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geluid van een muggenverdelger is hoogfrequent, maar sommige mensen blijken het toch te kunnen horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, echt super vervelend.
Dat is een van de redenen dat ik al 40 jaar verslaafd ben
aan oordopjes.
Wasbolletjes van Ohropax. Nergens last meer van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tinnitus? Heb ik ook last van, maar ik hoor iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muggen kunnen in kieren of achter/onder/in meubels gaan zitten, waardoor je ze niet ziet. Toch zijn ze er wel. Koop een klamboe, hoor je ze wel, maar ze steken je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je ze blijkbaar niet ziet!