Omdat mensen bedoeld zijn om zich" voortteplanten" en dat kan dan niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn van geen waarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er ook eigenlijk niet an moeten beginnen he!!
Dit soort discussies zijn onvermijdelijk bij dergelijke vragen
Ik geef antwoord op de vraag.
Ventileer op geen enkele manier mijn mening. Dat echtparen geen kinderen kunnen krijgen is m i een heel ander onderwerp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor het antwoord.
Omdat religies vaak als uitgangspunt hebben dat we met een reden zijn geschapen. Homoseksualiteit lijkt nou niet echt de bedoeling als je kijkt naar onze vormgeving. Om deze reden zijn veel religies hiertegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Religies proberen de mens te raken daar waar ze het meest kwetsbaar zijn... Want als ze daarin slagen, zijn ze de baas, dan kunnen ze alles maken, dan doet de bevolking wat de religies ze opdragen... Helaas is het zo...

Dan moet iedereen trouwen en wie verzorgt de ceremonie van het trouwen? Precies, de religies doen dat... Zo zorg je voor je eigen macht en klanten voor je product...

Ze maken homoseksualiteit verwerpelijk om hun macht veilig te stellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist je trouwens dat als je alleen voor de kerk trouwt dat dat niet eens rechtsgeldig is? Dus daarin hebben de kerken 0,0 macht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warrig antwoord XiniX.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzinnig antwoord.
Elke groepering wil zichzelf in stand houden, en dat kun je het beste doen door het traditionele gezinnetje heilig te verklaren. Zeker in de tijd dat de meeste religies/samenlevingsvormen opkwamen (denk ook bijvoorbeeld aan Afrikaanse stammen of Aboriginals of de Europese mythologie uit de tijd van Vikingen en Kelten waarin homosexualiteit eigenlijk altijd een enorm taboe is geweest) was kinder- en moedersterfte enorm hoog, en moest iedereen ten koste van alles aangespoord worden om vooral te blijven fokken.
Omdat mensen van nature bang zijn voor elke mogelijke vorm van verandering wordt er ook nu nog aan dat soort denkbeelden vastgehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn niet alleen voor homoseksualiteit, maar ook voor lesbische tegen. Want men kan dat gewoon niet voorstellen. Of tewel de regilie kan dat niet voorstellen. Niet alleen de meeste religies maar alle relegies zijn daar gewoon tegen. Anders wordt dat stuiten tegen God...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn voor homoseksualiteit, maar ook voor lesbische tegen?
Nooit geweten!
Bedankt voor de verhelderende info!
Wanneer de werkelijke boodschap van Jezus in al zijn eenvoud zou zijn opgetekend, zou de bijbel de grootte hebben gehad van een a-viertje.

Want veel meer woorden dan 'God is liefde' en 'Heb elkander waarlijk en eerlijk lief' heeft Jezus niet nodig gehad om de kern van zijn boodschap helder te krijgen.

Als jij werkelijk van een ander houdt, maakt het geen bal uit of die ander toevallig van hetzelfde geslacht is of niet.

Helaas zijn de meeste religies door de eeuwen heen verworden tot een verwerpelijke klit van bijbelvreters, de waarheid in pacht hebbende betweters, die de kern van het bijbelverhaal geheel naar hun eigen hand hebben gezet.

Immers: juist degenen die zelf niet mogen neuken, de paters, de priesters en de bisschoppen, verwerpen vanuit hun eigen verdrongen seksualiteit de gewone gezonde mens.
Daarnaast maakt onbekend onbemind, dus de religieuze leiders die zich niets bij homoseksuele gevoelens kunnen voorstellen, verwerpen dit daarom, en prediken vervolgens hun afkeer vanaf de kansel.

Uizonderingen daargelaten, zullen de kerkleiders, inclusief de paus vanuit zijn satijnen holletje in Rome, de waarlijke boodschap van Jezus op deze manier geweld aan blijven doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat God / Allah het verboden hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DAT kan je zelf toch ook wel invullen

anders zou God toch de mens niet volmaakt gemaakt hebben

sodom en gomorra zijn verbrand door God,

een christen is nooit homo,God bewaart hem of haar daarvoor