wat is een goed onderwerp over de pluriforme samenleving ?( bijv. voor een praktische opdracht)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

Een paar voorbeelden:

1) Ga kijken hoe Polen in Nederland leven. Wat vinden zij van Nederland en de Nederlanders? Willen zij hier blijven wonen en nemen zij daartoe concrete stappen? Of blijven ze pendelen?

2) Ga praten met sociale woningbouwverenigingen / corporaties over hoe zij omgaan met sociale vraagstukken in hun buurten. Bestudeer een dergelijk project van hen. Ga er eens mee heen.

3) Chinezen zijn al heel lang in Nederland. Ga eens met hen praten over hoe zij tegen Nederland aankijken. Voelen ze zich thuis? Waar hebben ze moeite mee (gehad) bij het opbouwen van een leven hier. Is er nog altijd sprake van een Chinese gemeenschap of zijn ze nu gewoon Nederlands?