Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom staan tijdens het nieuws journalisten nog wel eens in een zaal waar iets te doen is?

Soms is er een belangrijk iets in het nieuws waarbij de nieuwslezer kontakt heeft met een journalist die ergens in een zaal staat tijdens een congres, lezing, of wat dan ook. Dan staat die journalist te praten met / tegen de nieuwslezer terwijl er op de achtergrond op een podium iemand het publiek
toespreekt. Soms zie je publiek dat in de buurt van de pratende journalist zit
steeds omkijken. Het lijkt mij dat het stoort als je als publiek wil luisteren naar degene op het podium en je hoort ondertussen vlak bij je iemand het nieuws verslaan. Waarom gaat de journalist niet op de gang staan of zo?
Misschien een wat simpele vraag, maar ik vroeg het me zo af.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
797
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de journalist op de gang gaat staan hoe weet je als kijker dan dat hij daar ook echt is ???

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Achtergrond met mensen geeft actualiteit en geloofwaardigheid weer, je ziet nml dat het " live" is en dat vergroot de geloofwaardigheid van het onderwerp op de daarvoor aangewezen locatie in de buurt van een bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms zie je ook dat ze op een balkon of achter de schermen staan. Maar het is het mooiste voor de kijkers als ze in de zaal staan waar het gebeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding