Nee. Maar het rijtuig is wel van Javaans teakhout gemaakt. Dit hout is deels beschilderd, en deels verguld met bladgoud. Aan dat bladgoud heeft de koets zijn naam te danken. Bij het vervaardigen ervan is bewust gestreefd naar gebruik van zoveel mogelijk materialen uit het toenmalige (= 1898) Koninkrijk der Nederlanden. Zo is in de koets vlas verwerkt uit Zeeland, leer uit Brabant, en ivoor uit Sumatra.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het goud waar het bladgoud van gemaakt is zal vermoedelijk uit Zuid-Afrikaanse goudmijnen zijn gekomen. Maar daar is geen informatie over te vinden.
Amadea