Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt er in Amerikaanse journalistieke bronnen altijd de leeftijd van een verdachte gemeld?

Wat doet het werkelijk toe wat de leeftijd van hem is, zolang hij maar meerderjarig is? Wat wil hiermee aangetoond worden?

Bij oudere verdachten, krijgt de lezer hierdoor het gevoel dat hij zijn les in het leven niet geleerd had, en een beetje kinderachtig is. Bij jongere verdachten, krijgt de lezer het idee dat het een verwend kind is.

Dus wat is de bedoeling?

*Als het erom gaat dat de gegevens openbaar moeten zijn, waarom wordt niet gemeld wat zijn lengte is of zijn gewicht? Dan kunnen wij uitmaken of hij op dieet moet, of een reus is oid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
712
Kristal
10 jaar geleden
Ik ben toch benieuwd waarom je daar zo over valt. Je reageert alsof het jezelf aangaat, wat ik niet aanneem trouwens, maar waarom erger jij je eraan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik vind het een goeie vraag. Misschien zodat mensen meer begrip krijgen voor de verdachte?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding