Fles drank laten onderzoeken, kan dat? En waar?

Een vriendin van mij had een fles likeur gekocht. Na eerste paar glazen de fles weg gezet op haar kamer, waar alleen gezinsleden bij kunnen (Zij woont nog thuis). Na een X aantal dagen wilden zij op een avond weer een glaasje nemen, en merkte op het moment dat ze de dop eraf had gedraaid, de drank een "nagellak remover" achtige geur had.

Aangezien haar relatie met haar stiefmoeder al jaren erg slecht is, heeft zij het vermoeden dat zij wel eens wat in haar fles drank heeft kunnen doen.

Zij weet momenteel niet met de situatie om te gaan. De politie geeft aan pas iets te kunnen doen als zij dood neer valt na het drinken, of na het leveren van bewijs.

Nu is mijn vraag: Hoe om te gaan met deze situatie en zijn er mogelijkheden om ergens de fles te laten onderzoeken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Eigen woonruimte zoeken lijkt me geen slecht plan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
loop door een universiteit met de fles, er zijn genoeg van die studenten die graag precies willen weten wat er in zit ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien de gevaren van het drinken van alcohol serieus te nemen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Stefrid: goed idee!

Het beste antwoord

In uitzonderingsgevallen kan je als particulier terecht bij het NFI, het Nederlands Forensisch Instituut.
Daar zijn dan uiteraard wel kosten aan verbonden.