Waar komt de haat vandaan die mensen krijgen tegen mensen die ze niet kennen.

ik noem het racisme

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haat tegen mensen in het algemeen en racisme is heel wat anders hè! Wel heel leuk plaatje :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik het absoluut niet mee eens.Ik haat verschillende mensen,maar ik kan niet zeggen dat ik een racist ben.

Het beste antwoord

Ik heb wel eens begrepen dat mensen het leven met een onbekende als bedreigend ervaren. Dat is heel jammer. Als het bedreigende omgezet kan worden naar open staan naar de onbekende zou onze maatschappij er heel anders uit zien. Jaloezie tussen rassen schijnt ook voor te komen. Het onbekende maakt een afstand tussen hen. Jammer dat het in haat wordt omgezet. Ik heb liever een muliticulturele samenleving met rechten en plichten voor iedere burger in goede harmonie in nederland dan racisme! Acceptatie ontbreekt bij mensen die zomaar iemand haten zonder dat ze die persoon kennen. En komt het vaak voor dat mensen generaliseren,en graag in hokjes denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Er wordt teveel gegeneraliseerd, helemaal door de massamedia.
De hele huidige samenleving is in de ban van de massamedia. Zij beslissen alles. Dit heet de agendatheorie. Op dit moment is dat vooral het integratie- en immigratieprobleem. Dit maakt mensen angstig en generaliseert.
Voorbeeld: Er zijn veel mensen die Marokkanen afkeuren omdat ze Marokkaans zijn, door de media.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk vooral afgunst. Goeie vraag! Ik ben benieuwd naar de antwoorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de jeugt, hanggroep jongeren, omdat ze zich vervelen.
Ze hebben niks te doen, en gaan dan maar gewoon iemand pesten of inelkaar slaan, maar of ze die persoon ook werkelijk haten ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onbekend maakt onbemind
Het grappige is dat als mensen iemand persoonlijk kennen ze deze buiten de groep plaatsen die ze discrimineren terwijl die persoon wel tot die groep behoort.
Hier werd thuis nogal lacherig gedaan over homo's (drie puber zoons) Toen ik het voorbeeld van een van onze beste vrienden noemde die homo is, wat het antwoord. Ja maar dat is Pietje , dat is anders.
Dus het onbekende maakt dat mensen er een verkeerd beeld van vormen.

Toegevoegd na 3 minuten:
De haat en het onbegrip komt voort uit ervaringen die we horen vanuit de media. Of door ervaringen met 1 enkel individu waarmee we gelijk weer bevestiging vinden in hoe slecht die hele groep wel zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De omgeving...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit het egoïsme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waar komt de haat vandaan,
die mensen krijgen,
tegen mensen die ze niet kennen?"

Wat men niet kent,
dat kan men niet haten,
noch liefhebben.

Haat men tóch dat (of heeft men tóch dat lief)
wat men niet kent,
dan komt dát voort uit onwetendheid.

Jezus zei bijvoorbeeld over de ‘haters’
die hem niet kenden:

"Vader, vergeef het hun;
want zij weten niet wat zij doen."
(Lukas 23:34)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haat komt voort uit angst. Angst is de hoofdemotie van een mens. Een mens is geneigd bang te zijn voor het onbekende. Dus haat men al gauw iemand die ze niet kennen. (niet iedereen natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het antwoord al gegeven wordt in het laatste deel van je vraag: namelijk omdat ze deze mensen niet kennen