Waarom voelt een gemiddelde Amerikaan zich superieur t.o.v andere volken?

Amerika voelt zich superieur en straalt dit uit. Maar zo superieur zijn zij nu ook weer niet. "helpen" anderen waar ze kunnen en laten het eigen vaak creperen (Katrina). Waarop baseren zij hun status? Een geschiedenis van 200 jaar?

Dus wat maakt een Amerikaan tot het idee beter te zijn dan de rest van de wereld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Amerika is een smeltkroes, vergaarbak van hen die zich superieur voelen... Dus dan krijg je dit... Daarom is hij er gaan wonen, of zijn ouders... Ze voelen zich superieur en dat blijkt steeds weer... Maar het is helemaal niet zo, ze hebben een grote mond en ze durven te stelen in de wereld... Ze verbruiken natuurlijke bronnen dat ze zich zouden moeten schamen... Ze hebben de macht en macht corrumpeert in deze wereld... Ze hebben zo´n grote staatsschuld en ze drukken bankpapier bij, het is gewoon grof wat ze doen... En de Dollar daalt en daalt daardoor en ze gaan gewoon door met hun praktijken...

in mijn optiek: De VS is natuurlijk lange tijd de grootste economie van de wereld geweest. En vanuit de strijd met het communisme is er een sterke steun voor militaire opbouw geweest. Hierdoor zijn ze altijd in de wereld een supermacht geweest. En het probleem met supermachten zonder tegenstand is.. men wordt arrogant. Daarbij komt dat de VS zo groot is dat de gemiddelde persoon uit de USA nooit de VS zal verlaten. Ze gaan welop vakantie en naar andere staten, maar het gros van de inwoners komt de VS niet uit. En daarom worden ze niet zo snel bewust van de verschilende meningen die er in de wereld leven. De combinatie van arrogantie & gebrek aan wereldbeeld leidt ertoe dat ze iemand in een lemen hutje snel als dom zullen beschouwen & zichzelf boven de rest van de wereld stellen

een Amerikaan is trots op zijn land omdat dat hij vanaf de geboorte mij krijgt dat zij het beste land zijn van de wereld. Dit heeft te maken met de 2de wereld oorlog doordat zij als overwinnaar van het kwaad waren. En dat wij in europa afhankelijk waren van de Amerikanen om de russische vijand buiten te houden.

Ik denk, enerzijds, omdat ze dat nodig hebben. Het is welbeschouwd een zootje ongeregeld dat nog maar nét komt kijken in de wereldgeschiedenis. Dan heb je iets nodig om trots op te kunnen zijn. Anderzijds hebben ze dat ook: uit niets is een natie gesticht en ze hebben zich daarna rap tot een van grootste militaire, economische en politieke grootmachten ontwikkeld. Dan daarbij, bij de Amerikanen valt het op, die staan nogal eens in de kijker. Maar ik denk dat bijna elk volk zichzelf graag duchtig op de borst klopt. Kijk naar ons eigen Neerlands Glorie, de jongens van Jan de Wit en Oranje Boven.

Het is niet 'de gemiddelde amerikaan' die zich superieur voelt. Het is vooral de staat Amerika die zich zo gedraagt. Ik ken de Amerikanen redelijk goed en ik moet zeggen dat de gemiddelde Amerikaan best bescheiden is. Het zijn vooral chauvinisten, maar als je een gesprek hebt met ze krijg je absoluut niet de indruk dat zij zich superieur voelen t.o.v. andere volkeren. Amerikanen worden meer dan goed voor ze is, beïnvloedt door de 'angst' media. Kijk een naar Nederlanders.....je zou deze vraag ook bij Nederlanders kunnen plaatsen. Maar wij Nederlanders zijn heel goed in het verbergen van dat soort uitspraken.

Een gemiddelde Amerikaan(se) heeft geen 9 tot 5 mentaliteit (eh..hier in NL?). Blijft investeren in vooruitgang. Respecteert inwoners die uitzonderlijke prestaties verrichtten (eh...NL...alles boven maaiveld?). Bovendien is het wel het land die als enige tegen andere supermachten en kwaadaardige regimes durft en voor kan opnemen. Naast hun rol in WO2 hebben ze daarna NL weer op poten gezet met hun Marshall-hulp! Hebben we dan goede initiatieven te verwachten uit Moskou of Peking? Toegevoegd na 48 minuten: Ps: liever 10 Amerikanen bij mij aan de keukentafel als 1........bij mij in de straat!

De USA zijn opgezzet door the founding fathers met de bedoeling om de beste en meest rechtvaardige staat voor haar burgers te zijn. De doelstelling van the Founding Fathers was: Founding a "Republic of Virtue" En dat is in theorie gelukt. Alleen de parktijk blijkt soms een stuk rommeliger te zijn. Maar ik heb toch meer respect voor de USA dan voor NL, ondanks de rommelige realiteit. Amerikanen blijven mensen en vooral gelovigen, en daar gaat het vooral mis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100