Wat is onze privacy nog waard als je weet dat de geheime dienst zo ongeveer alles over je weet en er een wereldwijd spionagebureau bestaat?

Om een duidelijk beeld te vormen over mijn standpunt graag dit artikel lezen (Graag antwoordt te geven naar het lezen van onderstaant artikel)

http://www.kijk.nl/artikel.asp?id=2539

Toegevoegd na 25 minuten:
Bij enventuelle bevestiging van verhaal check echelon op wiki

Weet jij het antwoord?

/2500

ja dat is idd wel raar om te weten.. enerzijds, als je niets fout doet.. dan kan je ook niet betrapt worden.. anderzijds is het een schending van privé.. Maar uiteindelijk, Wat gebeurt er allemaal in deze wereld waarvan wij geen weet hebben? corruptie, complotten,.. en nog zoveel meer zaken dat geregeld worden door politici, overheid,...

Tsja, ik kan de waarde van het artikel niet plaatsen. Ik ken de site niet en ook de hoogleraar ken ik niet, dus hoe serieus ik dit moet nemen weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat mensen en overheden steeds angstiger worden en steeds meer controleren. Zeker sinds de aanslagen van 9/11 wordt alles aangegrepen om mensen te controleren en af te luisteren. Van het verplicht bij je dragen van legitimatie tot het precies vast leggen van je gaat doen als je naar de VS gaat (het land van de vrijheid notabene en wat helpt het 0,0). En waarom, omdat men bang is voor van alles en nog wat. Moslims, China, links, rechts. Mijn privacy is op zich weinig waard, op zich mag je alles van me weten. Alleen houd ik toch wat geheim omdat we in een wereld leven waarbij sommige mensen misbruik maken van die informatie.

Het is een symptoom van angsthazerij, ze kunnen zien wat iemand doet, maar niet wat hij denkt. Om die reden is het vooral verspilde moeite, maar vervelend is het wel.

Ik zet mijn vraagtekens bij dit artikel. Los van de inhoud en dat er verder nagenoeg ondersteunend 'bewijs' voor de stellingen te vinden is lijkt het mij een opgeklopt verhaal. Als je daadwerkelijk die hoeveelheden informatie over derden hebt, hoeveel mensen en middelen zouden daarvoor nodig zijn? Ik denk dat dit een broodje aap is en dat de waarheid een stuk genuanceerder is. Dus, om je vraag te beantwoorden....: Onze privacy is best goed beschermd en dus waardevol.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100