Ik heb steeds het gevoel dat 'koppels' neerkijken of medelijden hebben met singles..

De media insinueert duidelijk dat het afwijkend is om single te zijn.. (reclames: parfum, shampoo,... )

Hoe interpreteren jullie dit onderwerp? (vrij om erbij te noteren of je al dan niet single bent)

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan ik bevestigen, je bent op de maatschappelijke ladder hoger geklommen als je een partner hebt, want een persoon apart is zielig en zoekende... De media doen daar nog een schepje bovenop om het gezin als ideaal te beschouwen en de blijdschap je je continu ervaart als je maar getrouwd of tenminste samen bent in een relatie met een ander... Maar ik geef je helemaal gelijk, zo voel ik het ook...

Ik heb in ieder geval helemaal geen medelijden met singels.. Zou af en toe best even met ze willen ruilen. Heerlijk met niks en niemand rekening houden als alleen met mezelf.. HEERLIJK ;-))

Klopt helemaal. Ik zelf doe daar niet aan mee, ik heb vrienden en vriendinnen die allemaal happy single zijn. Jaren geleden was ikzelf single en ik was happy in mijn eigen huisje met tuintje in de bossen. Ik lag op een zondag vrolijk te schommelen in mijn hangmatje en mijn vader en zijn vrouw kwamen bij mij op visite. Jaren later vertelde ze (toen ik weer een relatie had) dat ze toen medelijden met mij hadden want ik lag zo zielig alleen in die hangmat ha ha ha. Ik heb dat zelf niet zo ervaren en was niet meer of minder gelukkig dat met partner. Daarbij heb ik een collega en haar dochter is ook single, mijn collega doet ook uitspraken van dat haar dochter zo zielig alleen woont. Ik probeer haar duidelijk te maken. dat alleen zijn niet altijd zielig hoeft te zijn, en sommige mensen hiervoor bewust kiezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100