Waarom zijn vrouwen altijd of bedekt of gecensureerd op tv, maar zie je mannen altijd gewoon met ontbloot bovenlichaam?

Toegevoegd na 13 minuten:
Je zou denken omdat het vrouwelijke lichaam als erotisch wordt ervaren. Maar dan vraag ik me toch een ding af.. Voor vrouwen is het mannelijk lichaam toch ook erotisch? Want het maakt niet uit welke cupmaat een vrouw heeft. Het zal altijd worden gecensureerd. Terwijl een gespierd mannenlichaam gewoon tentoongesteld wordt. Ik denk toch echt dat een gespierd mannenlichaam voor vrouwen erotischer wordt ervaren dan een cup a door mannen. (Bijv)

Toegevoegd na 22 minuten:
En begrijp mij niet verkeerd. Ik bedoel er niet mee dat ik meer blote borsten op de tv wil zien. Ik vraag me alleen af waarom daar zo een verschil in zit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het mannelijke bovenlijf wordt niet als erotisch ervaren zoals men dat wel doet bij borsten van vrouwen.

Door het geloof, zowel het christelijke als het islamitische is eeuwenlang ontkend dat vrouwen genot aan seksualiteit konden ontlenen. Het doel hiervan was m.i. dat er veel nakomelingen zouden zijn bij de gelovigen; of een man aantrekkelijk was voor een vrouw mocht dus geen rol spelen. Om die reden werd volgens mij de aantrekkelijkheid van mannen ontkend; vrouwen werden een middel! Als een man per definitie niet aantrekkelijk was voor een vrouw kon iedere man gelijkelijk voor nageslacht zorgen en dus meer gelovigen. Salomo had 1000 vrouwen, maar dat pad heeft men gauw verlaten, want zulke verhoudingen brachten simpelweg te weinig volgelingen voort. het was veel handiger om te doen of seksuele aantrekkingskracht niet bestond; in ieder geval niet voor vrouwen. En ondanks dat deze geseculariseerde maatschappij zie je dat oude gewoontes doorwerken, want wat je (bijna) nooit ziet moet wel opwindend zijn; voor de meesten van de westersen dus borsten en voor moslims ook haren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100