De Sharia is de geestelijke wet, naast de gewone wet...
Die die Islam-wet is veel strenger op punten dan de gewone reguliere wet...

Wat die precies inhoudt staat allemaal (hoe kon je het niet zien???) in de Koran... Dus de religieuzen tikken de mensen op de vingers door ze te vertellen wat er in de koran staat en houdt ze aan de wetten in die koran... Dat is de Sharia...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Sharia is geen geestelijke wet.
De sharia een wetgeving uitsluitend voor familierecht, enkele strafrechtelijke delicten, oorlogs- en contractenrecht en ten slotte de juridische positie van niet-moslims en vrouwen binnen deze rechtsgebieden. Alle overige rechtsgebieden vallen onder de regelgevende bevoegdheid van de overheid
op deze site staan de landen waar de sharia telt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten de islamitsche landen duikt deze "wet" ook (in milde vorm tot op heden) op in Westerse landen, zoals bijvoorbeeld Engeland.

Een zorgelijke ontwikkeling omdat deze "wet" niet veel met onze wijze van samenleven te maken heeft.

De inhoud is voornamelijk bedreigend voor vrouwen en kinderen. En criminelen of mogelijke criminelen.

Lijfstraffen zoals amputatie en oog om oog en tand om tand in de meest primitieve vorm worden vanuit deze "wet" opgelegd aan mensen die men verdenkt van het plegen van misdaden. Van een goed en eerlijk proces is over het algemeen absoluut geen sprake.

Als bijv. een vrouw verkracht wordt dan is de kans zeer groot dat juist zij als dader wordt berecht en op gruwelijk wijze ter dood zal worden gebracht.