Waar moet ik melden als buren van hun achtertuin een vuilnisbelt maken?

Drie huizen verder woont een vrouw van ca 50, samen met haar zoon bij haar moeder in. Moeder is al oud en heeft weinig te vertellen. Dochterlief maakt er werkelijk een puinhoop van: het stinkt verschrikkelijk en de achtertuin is een ravage; vergaande vuilniszakken, veel viezigheid, oude dozen, kratten, pannetjes met etenswaren. Echt alles wordt buiten gezet, maar er wordt niets opgeruimd. Ik ben geen liefhebber van ongedierte, waar moet ik naar toe om hier een melding van te kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

De gemeente, wijkagent, woningbouw, milieupolitie, die kan je opbellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4 mogelijkheden.

-1. De bewoners van dat pand. Vraag netjes of ze er iets aan willen doen en stel ze desnoods een termijn op van 2 weken. Vraag het dan nogmaals als er niets gebeurt met een termijn van 1 week en bij geen gehoor of actie kun je erbij zeggen dat je anders helaas genoodzaakt bent andere maatregelen te nemen zoals;

-2. De politie. Bij geen resultaat ga je naar;

-3. De gemeente (hoofd van de politie) Weer niets? Dan kun je het eventueel proberen bij;

-4. De woningbouw

Vertel je probleem en dan zouden ze er iets aan moeten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon bij de huisbaas en vraag of er iemand naar de puinhoop komt kijken en als er nog buren zijn die daar last van hebben vragen of ze ook willen klagen bij de huisbaas ,heb het hier ook meegemaakt en ze kregen een brief dat het binnen 10 dagen opgeruimd moest zijn anders stuurde hij een ploeg die het opruimde en de rekening is dan voor hun de politie doet er niets aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou eerst eens een gesprekje met de dochter des huizes aangaan. Vertellen wat de consequenties van haar handelen zijn. Het is in Nederland verboden een ander in zijn woongenot te storen. Dus als objectief kan worden vastgesteld dat er een zooitje ontstaat met stank en ongedierte tot gevolg dan is de gang naar de gemeente de eerste stap. Als het huis gehuurd wordt dan is het slim om contact op te nemen met de eigenaar. Ik zou daarbij ook zeker aangeven dat er sprake is van onderhuur. Wat in de meeste gevallen contractueel niet is toegestaan. Bij koophuizen is het lastiger in dergelijke gevallen zou ik niet kiezen voor een gang naar de rechter want dat is te kostbaar.