Wat er met de twin towers gebeurden op 11 september, hebben de terroristen dat gepland?

Rare vraag mischien :p

Maar wa moet ik er me bij voorstelen?

Dat een terrorist dacht van: hee laat ik er eens door heen vliegen,

Of ook echt met schaalmodelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Van wat ik nog weet uit documentaires en van het nieuws e.d. (ik onthoud vrij veel), is dat het ongeveer zo is gegaan:

Die mensen die hadden een pilotenopleiding gedaan, onder een valse naam. Ik weet niet meer waar in de wereld dat was. Zodra ze hun opleiding voltooid hadden, zijn ze dat vliegtuig binnengestapt, hebben daar al die mensen gegegijzeld, stapten die cockpit binnen van de piloten, hebben op de een of andere manier het roer overgenomen (een piloot zelf staat dat ntuulijk niet toe), zijn omgekeerd (dacht ik) en vlogen zo die twin towers binnen. Twee maal. Maar ook het pentagon is aangevallen, en nog een gebouw (ik weet niet welke) met kleinere vliegtuigen.

Sinds die tijd bestaan er in amerika air-marshalls (en vast ook elders ter wereld), wordt iedereen tot in de puntjes gecontroleerd, mag je absoluut geen gevaarlijke spullen bij je hebben, moet je daarom van die kleine flesjes bij je hebben en moet het in een zichtbare zak. En nog meer veranderingen die tot meer veiligheid in de lucht moeten leiden. Sinds die tijd is dus de controle enorm verscherpt en mag niet iedereen zomaar piloot worden en is de cockpit nu verboden terrein.

Het is dus tot in detail over nagedacht: hoe moet je een vliegtuig kapen, hoe kom je in de cockpit, hoe zorg je ervoor dat zo'n vliegtuig ook in zo'n toren vliegt, wat maakt het moeilijk en wat niet, en hoe doe je dat?? Toentertijd bleek het heel makkelijk te gaan, tegenwoordig hoef je (gelukkig) niet eens aan te dénken...!!

Dus nee, niet van "hee, dat doen we es ff" en ook niet met schaalmodellen, maar dat het uitgewerkt is, dat staat als een paal boven water.

Toegevoegd na 3 minuten:
IN de bron kan je meer lezen, wat ik hierboven schreef is wat ik zelf dus wist...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ze met een vliegtuig tegen de torens aan zijn gevlogen en daarmee flinke schade zouden veroorzaken, dat hebben ze zeker wel gepland. Dat de torens helemaal zouden instorten, dat konden ze niet weten. Dat lag namelijk aan het feit dat het brandwerend schuim niet goed aangebracht was op de metalen draagconstructie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moeilijk te zeggen; het verhaal is een aanslag maar er zijn ook verschillende complot theorieën.

Als we van een aanslag uitgaan dan heeft de terreur organisatie (Al Qaida) dit uiteraard gepland. Je kunt niet zomaar gewapend een vliegtuig binnen stappen en ook hebben deze terroristen een piloten opleiding gevolgd.