kun je iemand een verjaardagskaart geven zonder geld erin te doen

vroeger deed ik er geld in ,nu moet ik zuinig zijn maar wil ik ook geen kaart geven met niks erin

14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Natuurlijk mag je iemand een kaart geven zonder geld erin. Je zou er een mooie spreuk op kunnen schrijven of een welgemeende wens.

Gedachtengoed is vaak waardevoller dan geld. Als dat wat je opschrijft vanuit je hart komt en speciaal voor deze persoon bedoeld is, mogen ze blij zijn dat jij, met kaart, aanwezig bent.
14 jaar geleden
stiena58
14 jaar geleden
zo is het

Andere antwoorden (28)

Als je het niet kunt missen, mogen ze blij zijn dat ze een gemeende kaart krijgen..
Schrijf iets heel liefs en ze zullen er heel blij mee zijn!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 I love you and your muts...
Tuurlijk kan dit. Maar als je het zelf niks vind...

Wat wil je nu eigenlijk horen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stiena58
14 jaar geleden
ja maar als je dat altijd hebt gedaan staat het stom om dan een lege kaart te geven
en je zegt ook niet bij binnenkomst waar iedereen bij is dat het alleen een kaartje is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou zeg Rick.....wees eens aardig tegen stiena....min is niet van mij hoor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jah das waar Stiena.. Je kan allicht in het kaartje er wat bij schrijven; waarom je het niet geeft. Of (ik weet niet hoeveel je normaal geeft) je verkleint het bedrag. Sorry Muts 'k zal me leven beteren ;-)
Plusje voor je vraag om het goed te maken Stiena ;-)
Wellicht kan je eerlijk zeggen dat je niks meer aan verjaardagen wil doen... Dan ook zeggen dat ze jouw ook niks meer hoeven te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je niet een kado verzinnen, al dan niet zelf gemaakt? Als je van hen wel een kado (geld) krijgt is het raar als jij niets geeft. Goede vrienden snappen heus wel dat je het niet breed hebt en niet veel kunt missen en zullen blij zijn met iets wat je voor het hebt verzonnen (een kruidkoek, potje zelfgemaakte jam etc.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaarten kosten ook al gauw €2.
Voor €2.99 kun je bv bij de Aldi al een mooi bosje rozen, of andere bloemen kopen.
Het hoeft ook niet duur te zijn, als het maar uit een goed hart komt en met liefde wordt gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan je iemand een kaart geven zonder geld erbij.
Schrijf iets moois wat uit je hart komt. Dat is veel belangrijker dan geld.
Voor mij is de moeite nemen dat je een kaart heb uitgezocht meer waard dan het geld waar erbij zou kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk kan dat...zoek een mooie toepasselijke kaart uit,ow..ik weet nog wat leuks...
je kunt ook een enveloppe nemen en schrijf dit op een briefje wat je in de enveloppe doet:

"Een krokodil vertelde mij,dat er in deze enveloppe een briefje van 100 euro verstopt zit?"

"Maar ja,Wie gelooft er nu een krokodil?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je omgeving weet dat je zuinig aan moet doen, zullen ze er absoluut geen probleem mee hebben en zullen een mooie kaart met een gevoelige, gemeende boodschap van je net zo graag ontvangen!
(Know the feeling.........)

Toegevoegd na 5 uur:
Ben helaas buiten mijn schuld ook in een situatie als de jouwe terechtgekomen. :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedenk iets leuks wat je voor de jarige kan doen en maak een grappige cadeau bon.
Tuin harken, afwassen na de verjaardag, oppassen, de schuur opruimen, auto wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerder het geld geven dat je aan de kaart zou uitgeven en dan erbij zeggen dat je helaas niet meer kan missen.

Het komt anders over als: Ik besteed wel geld aan een kaart waar je eigenlijk niks aan hebt en niks echt aan jou.

klinkt misschien hard maar zo zou ik het zien als iemand op mijn verjaardag alleen met een kaart aan komt zetten.
Geef dan liever het geld van de kaart, dan heb je nog iets, weinig maar wel iets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt behalve geld ook een alternatief cadeau stoppen dat veel persoonlijker is.
Zoals een zelfgemaakte bon: goed voor een massage, een uur klussen in de tuin, een knipbeurt, het wassen van de auto, een gezamelijke wandeling.

Kortom, wees een beetje creatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je slecht bij kas bent is het misschien een idee om in de verjaardagskaart een uitnodiging te stoppen voor een etentje bij je thuis.
'De jarige is "uit eten" en jij spaart geld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan.
Als je er een heel persoonlijk met de hand geschreven heel liefdevolle felicitatie in schrijf,dan zal dat heel erg
gewaardeerd worden.
Woorden zijn belangrijker als geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat moet kunnen. Wie het kleine niet eert...

Men moet blij zijn met kleine dingen, een gebaar is al heel erg lief. Wees bevriend met kleine dingen en je vult gelukkig zijn.

Ik vind het echt niet nodig om geld bij een kaart te doen maar het klopt wel dat er een beeld heerst dat dat ongepast is. Maar dat is echt niet nodig. Een lieve kaart met een lieve tekst is toch veel meer waard dan een briefje van 5?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmmmm.... Ik ben geloof ik de enige hier die het niet echt gepast vind. Een kaart met de post hoeft absoluut geen geld te bevatten, maar op een verjaardag aankomen met alléén een kaart? Dat vind ik echt niks hoor...
Ik zou dat echt raar vinden om te krijgen, en niet leuk.
Terwijl ik echt wel van kleine gebaren kan genieten, en ook veel begrip heb voor geldgebrek. Maar er zijn talloze andere dingen te bedenken, die ook niet duur hoeven te zijn, of zelfs gratis!
Ik zou met een iets creatievere oplossing proberen te komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bak een lekkere cake en verpak hem mooi in cellofaan. Ik bewaar mooi papier altijd als ik zelf een cadeau krijg of ik pak een vel mee bij Kruidvat als ik wat gekocht heb. Hier staat bij de winkeldeur een tafel met cadeaupapier waar je zelf kunt verpakken. Een stukje lint aan de cakeverpakking met een kaartje eraan met lieve wens of felicitatie. Trouwens, een lekkere cake bij de supermarkt kost ook nog minder dan een kaart. Of koop een fles wijn, die je op die manier verpakt, je hebt tegenwoordig lekkere wijnen voor weinig geld.
amc
14 jaar geleden
Tuurlijk kan het zonder geld erin, het gaat om het gebaar die je maakt.

Toegevoegd na 4 minuten:
persoonlijk vind ik het beledigend, geld als laatste en makkelijkste redmiddel om cado te geven. Ik heb liever ´n mooi shirt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede kennis kwam in dezelfde situatie terecht en zij deed het volgende.
Belde op en heeft de situatie uitgelegd. Dat was heel dapper van haar maar iedereen begreep dat.
een lege kaart geven zonder uitleg zou ik niet doen dat kan verkeerd begrepen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er weer van af hoeveel geld je er in wilt doen.
Wat mij betreft is 5 tot 10 euro niet zo veel hoor. voor een verjaardagskaart. En het hangt weer van af aan wie het is...
Denk er goed over na?
Vriendschap is belangrijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al eens van de Action winkelketens gehoord? super winkel en spotgoedkoop, vanaf 1a2 euro heb je al hele leuke kado's! groot en klein.. goedkoper dan een kaart..

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.action.nl/ Bijv. de welness set voor 0.99 ct,

Toegevoegd na 4 minuten:
Caumerboord 27-29 6418BK Heerlen (vlakbij) ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de ontvanger je situatie kent dan zal hij/zij er ongetwijfeld niet moeilijk over doen.

Zoals anderen hier ook al sugereren, je kunt ook een goedkoop kleinigheidje zoeken, klein bosje bloemen of anders iets zelfgemaakt.

Armoede maakt creatief!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Vlaanderen steekt men bijna nooit geld bij een wenskaart.
Het komt , naar ons gevoel, bijna onbeleefd of minstens oppervlakkig over. Een welgemeende wens en een mooie kaart spreekt meer aan. Wil men wat geld spenderen, dan zal de gever dit eerder in een echt geschenk omzetten. Het risico bestaat hierin dat men wel een scheef gezicht kan verwachten als je te gierig bent geweest.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor. geef bijv een tegoed-bon voor een zelfbereid etentje (lunch oid) of een kaart met erop: goed voor een wandeling met mij samen....
een cadeau hoeft niet altijd geld te kosten, kan ook aandacht in een andere vorm zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk wensen doe je met je hart...
De verjaarde zal voelen of je het goed meent met hem, al
is dit zonder dat hij geld krijgt toegestoken.
Geld geven lijkt me een vorm van omkoping, van afgedwongen dank.

Kaarten worden best alleen GESTUURD naar vrienden, kennissen...en collega's
Familie, vrouw/man en kinderen OVERHANDIG je best persoonlijk een kaart, voegt er mondeling je wensen bij. Excuseer je nooit dat je geen cadeautje of geld hebt om te geven.
Jouw dagelijkse inzet voor hen, jouw bezorgdheid om
hun welzijn zijn méér waard dan koud geld.

Moet je dan nooit iets 'waardevols' geven.
Mag iedere dag, maar niet omdat het MOET en ook niet
omdat 'HET TOCH NOOIT ANDERS WAS'

Geef je iets : houd het éénvoudig en zie het als een beloning of aanmoediging, niet als een afkoopsom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mij een envelop zou geven met kaart, maar zonder geld, dan is het wel de laatste keer geweest dat ik je uitgenodigd heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je die kaart beter sturen.
Of neem een hapje mee voor de dag zelf, heb je zelf ook wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kun je niet maken, doe er dan tenminste een 5 cent stuk in, op zijn minst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan er ook iets heel goedkoops in doen. Wijvoorbeeld een stickervel van 1 euro. Soms hebben ze ook uitverkoop bij de Intertoys(films voor 5 euro). Off koop oorbellen , altijd goedkoop.
Ik hoop dat je dr wat aan hebt!
XxX. India