Wat is de reden dat GV'ers hun vragen niet afsluiten?

Het gaat hierbij met name om bekende gebruikers die niet al zijn/haar vragen afsluiten terwijl er wel een 100% passend antwoord wel tussen staat.

Het is natuurlijk lastig om voorbeelden te plaatsen zonder de bewuste personen te "bashen", maar het gaat o.a. om de volgende vragen:

- Hoe sluit ik draadloos internet aan op een oude pc? <-- dit is een twijfelgeval want het werkte nog niet vlekkeloos, maar of er een oplossing was is nog onbekend.
- Hoe kom je aan cash in FarmVille?
- Hoe kan ik de MySpace video-ripper op....

Is hier een reden voor, is het luiheid, denkt men er niet aan of zat het juiste antwoord er echt niet tussen?
Wellicht is er een andere reden. Ik ben namelijk erg benieuwd waarom GV'ers mede GV'ers niet willen/kunnen complimenteren.

p.s. Deze vraag is vaker gesteld, maar dit keer is het voor de gevorderde GV'ers.
Deze vraag hoort in samenleving doordat het niet over de site gaat, maar mensen in het algemeen op deze site

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag +1 daarvoor. Jouw antwoorden stel ik dan ook zeer op prijs en hoop dat je deze zinnige antwoorden blijft geven. Ik plaats dit onder reactie omdat ik verder geen zinnig antwoord hierop kan geven. Vaak zie je gasten voorbijkomen die misschien niet meer op GV komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou eerst beginnen met mmm en yourbuddy een pb te sturen hierover ipv deze vraag te stellen, maar dat is mijn mening. Ze zijn gebruikers die al langer meedraaien. Je zegt ik wil ze niet bashen, nou pb ze dan ipv deze vraag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@beerg: Sommige vragen en vele antwoorden raken kant noch wal. Hou toch alsjeblieft op! Als je midden in de nacht een vraag voorbij ziet komen waar kan ik saffraan kopen nou dan schiet ik spontaan in een feestverlichting. Zou de vraag zijn waar kan ik nog bier kopen? Nou dan kan ik het nog begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar gaat het ook niet om, maar ik vind dat je dan de vraag algemeen moet stellen, OF het aan de persoon zelf moet vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@beerg: Je hebt gelijk. Ik dwaalde een beetje af! Sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maakt niet uit, ik zal me er niet druk om maken als jij dat ook niet doet ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@beerg, het gaat niet specifiek om deze personen, maar over meerdere mensen op GV, maar men wilt over het algemeen bewijs zien/voorbeelden zien. Vandaar ook deze 2 voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeievraag kwiswum.
Ik vroeg dat ook al een tijdje af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wist niet eens dat je je vragen moest sluiten...dacht dat dat vanzelf ging
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu je het zegt, je hebt helemaal gelijk!
(vergeet je niet deze vraag ook te sluiten?!)
ik ga gelijk verandering in brengen
groetjes jamie

Het beste antwoord

Er zijn meerdere redenen:
1. Mijn lange todo-lijstje, c.q. er niet nog meer tijd in willen steken.
2. Twijfel. En zo lang er twijfel is, gaat de energie naar andere zaken. En ik twijfel op sommige gebieden meer dan op andere gebieden, wellicht ook meer dan gemiddelde andere mensen.
3. Overzicht kwijt.
4. Wellicht zijn er nog redenen die ik niet zo snel kan bedenken.

Maar je kunt altijd een PM'metje sturen als je van mij nog een vraag ziet staan die nog dicht moet, daar reageer ik zeker op (niet dat ik dan wel altijd direct kan beslissen bij 't kiezen van een beste antwoord). Als ik daar niet op reageer, zit ik in Noorwegen en heb ik geen internet bij me. Of ik lig ergens dood te wezen.
Ik moet er wel bij zeggen, dat zo'n PM'metje hoogstwaarschijnlijk geen enkele bewuste invloed heeft op de keuze van 'Beste antwoord'.

Toegevoegd na 51 minuten:
5. 't Komt ook voor dat ik echt niet _weet_ wat 't beste antwoord is. Dan wil ik pas later kiezen. Ooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Misschien dat er per ongeluk eentje tussendoor geglipt is???

Toegevoegd na 1 minuut:
Stel bv je stelt een vraag, wordt ziek en vervolgens verloopt de sluitingstermijn.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar dacht ik even niet aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@zieneres: klopt, je kunt altijd het beste antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je achteraf een beste antwoord kiest krijg je daar geen punten meer voor. Je 3 punten ben je dan kwijt. Vroeger was dat niet zo, dan kon je een vraag sluiten: +3 punten en daarna een beste antwoord kiezen: nog eens +3 punten. Dat was een foutje in het systeem. Je krijgt echt alleen maar je 3 punten terug als je zelf je vraag sluit. Beste antwoord kiezen heeft geen invloed op de punten.
Cryofiel
14 jaar geleden
@Dounja, klopt niet (voor zover ik heb begrepen dan). Als je zelf je vraag sluit, krijg je je 3 punten terug. Het maakt niet uit of je wel of geen beste antwoord kiest. Als je zelf je vraag hebt gesloten, kun je daarna alsnog een beste antwoord kiezen. Maar dat levert je geen punten op, want je had de vraag zelf al gesloten. Als het systeem je vraag sluit omdat de vraag is verlopen, krijg je je 3 punten niet terug. *Tenzij* je daarna alsnog een beste antwoord kiest, dan krijg je die 3 punten alsnog terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel, misschien heb je gelijk. Zoals ik al vertelde sluit ik altijd al mijn vragen zelf. Ik heb het dus nog niet meegemaakt. Doordat ik vroeger wel eens 2 keer 3 punten kreeg (een keer voor het sluiten en daarna voor beste antwoord kiezen) en dat nu veranderd is, denk ik eingelijk dat je voor beste antwoord kiezen geen punten krijgt, maar je kan gelijk hebben hoor... Misschien kan iemand het eens testen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja, ik wil de test best wel doen hoor, wellicht kun je de vraag in het voorbeeld erbij pakken en dan een van deze mensen belonen voor het goede antwoord, ik stel me uiteraard vrijwillig op :P Stuur degene die je een beloond dan ook maar een pm om het te laten testen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat werkt dus niet. Want die vraag heb ik zelf gesloten en daar heb ik al punten voor gehad. Het gaat om vragen die automatisch gesloten zijn en die heb ik niet...
Misschien omdat men al een tijdje niet op GV zijn geweest?
Of is dat weer naief van mij?
Ik geef genoeg complimentjes dat weet ik van mij zelf.;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zoeken vaak naar een bevredigend antwoord. Soms staan er genoeg antwoorden tussen die kloppen maar heb je niet echt voldoening gekregen. In dat geval kun je het niet doen, of je hebt moeite met keuzes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Hier kan me over het algemeen best wel in vinden, de ene keer gaat dit absoluut wel op, de andere keer wat minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Er is meer in het leven dan G.V.
Niet alle deelnemers zijn iedere dag actief, er zijn ook andere verplichtingen en ongemerkt is er dan wel eens een vraag van je gesloten.
Kan ook zijn dat ze een weekje griep hebben of een weekje wintersport, moeten helpen bij anderen met een probleem, verbouwen, zoals ik, even geen zin in G.V., ruzie gehad met mensen op G.V., zo krijg ik wel een a viertje vol hoor.
Vergeet ook niet, dat sommige veel vragen hebben lopen en het ook wel eens vergeten, het zal geen luiheid zijn , anders waren deze mensen niet zo ver gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moeten de notificaties van lopende vragen ook wel uit staan, standaard staan die toch wel aan of het e-mail adres klopt niet/wordt niet gelezen. +1 uiteraard kunnen je redenen wel kloppen, maar je wordt niet groot door vragen te stellen of hier een beste antwoord aan te koppelen, je wordt groot door veel antwoorden te geven ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goh je hebt gelijk.. Er is meer in het leven dan gv.. *Gaat nu toch maar eens naar buiten*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kiswum, als ik op vakantie ben of ziek, dan gaat de pc helemaal niet aan en zie ik die notificatie dus ook niet...
En trouwens, van vragen stellen kun je ook groot worden. Ze leveren ook punten op (als het goeie vragen zijn tenminste).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dounja, klopt helemaal en laten we deze vraag ook allemaal bombarderen als een goeie vraag, heb nog te weinig vragen gesteld in de afgelopen 3 maanden ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kiswum: Als je groot wil worden door veel antwoorden te geven dan sla ik dit soort antwoorden liever over. Wat is het jou waard: De punten of je waardering? Ik ga voor jouw gemotiveerde en onderbouwde antwoorden en niet voor de diarree van onzinantwoorden. Met de punten die ik nu heb hou ik rijkenlijk plussen, minnen en reacties over.
Kwinwum blijf Kwinwum met waardering voor je antwoorden! Dit moest ik ff kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Dan moeten de notificaties van lopende vragen ook wel uit staan"
Ik heb dat uit staan, want ik wordt anders overspoeld met emailtjes van GV... ;)
Ik heb niet heel je vraag gelezen, omdat het me eigenlijk niet interesseert, maar ik zag dat mijn vraag over internet op de oude pc genoemd wordt.
Ik heb deze vraag wel afgesloten, ook mijn 3 punten teruggekregen. Ik heb alleen geen beste antwoord gekozen.
Ik sluit al mijn vragen altijd zelf af, maar kies niet altijd een beste antwoord, omdat ik dat niet altijd nodig vind. Misschien geldt dat voor anderen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeten. !?
Tijdje niet op G.V. geweest.!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad kun je vergeten de vraag af te sluiten, of een tijd niet komen. Soms zijn het ook mensen die worden doorgeschakeld en dan is hun profiel alweer verwijderd tegen de tijd dat de termijn verloopt. Maar de gevorderde gebruikers stellen misschien weer meer vragen, en weten dan misschien niet meer wat er open staat. Zij hebben de punten die ze ervoor terugkrijgen vaak ook niet meer zo nodig.
Wat betreft beste antwoord: soms is het zo dat wel 5 mensen een heel goed antwoord hebben gegeven, dan is het lastig kiezen, of soms zijn alle antwoorden matig. Maar als er één antwoord is dat er echt uitspringt dan wil ik die persoon ook graag belonen met 10 punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben dan wel geen "bekende gebruiker", maar ik heb ook nog 2 vragen open staan. Dat vanwege het feit dat ik kort geleden een zware operatie heb ondergaan en nog niet genoeg op krachten ben gekomen om de antwoorden uit te proberen voor ik een Beste Antwoord kies. En dat kan best nog weken duren ook.
Ik wil hiermee zeggen dat mensen soms wel eens wat anders aan hun hoofd hebben dan Beste Antwoorden te kiezen, ook al zitten ze dagelijks op GV.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste vind ik je wel bij de bekende gebruikers horen. Ten tweede veel beterschap en sterkte met opknappen!
En een plus voor je antwoord +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent bij mij redelijk bekend hoor ;) Sterkte met je gezondheid!
zondag
14 jaar geleden
Hardstikke bedankt voor jullie goede wens. En ik voel me zeer vereerd dat jullie mij kennen. Per slot van rekening heb ik pas 759 punten wat niks is vergeleken met de échte bekende GV'érs hier. Ik ben nog maar een peulenbroekje en kom net kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik kom je naam al lang tegen op GV. Dus voor mij ben je ook een bekende GV-er
En je hebt gelijk: Je gezondheid is belangrijker dan een "Beste antwoord" kiezen.
Beterschap en +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beterschap!
zondag
14 jaar geleden
Dank jullie wel. En allemaal een fijne jaarwisseling en een heel goed en gezond 2010.
als ik een vraag niet afsluit..dan heb ik meerdere goede antwoorden...en om het eerlijk te doen sluit ik de vraag niet af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... Je kan de vraag toch afsluiten zonder een antwoord te kiezen? Of ben ik nu in de bonen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij kan dat niet....
ik vermoed dat dit
-vergeten wordt
-het komt nog wel... en dan is het te laat
-het mogelijke antwoord toch niet voldoende impact heeft
-laksigheid aan de orde?
-de gegeven antwoorden zijn niet voldoende interessant..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf eerlijk gezegt vragen een week open staan terwijl de vraag al best goed beantwoord is. Vaak denk ik er gewoon niet aan om het te sluiten, ik krijg wel een berichtje wanneer het moet ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mij, vrij recent nog, een paar keer overkomen. Iemand vraagt naar de artiest en titel van een liedje. Dat is een vraag waarop slechts één goed antwoord mogelijk is. Na enig speurwerk heb ik dat antwoord (als enige) gevonden en gegeven. Het resultaat: nul komma nul.
De vragen werden later gesloten zonder enige reactie van de vragensteller. Ik ben niet op de punten uit, maar een 'dank je wel' is toch het minst dat je mag verwachten.
Misschien is het bij sommigen een kwestie van 'vergeetachtigheid', maar het komt bij mij over als 'onbeschoftheid'. En dat verziekt mijn lust een beetje op deze site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je antwoord werd niet gekozen als beste antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt. Maar nogmaals: ik vind het niet erg om die punten niet te krijgen, echt niet, maar ik vind het vreemd dat er helemaal geen reactie volgt, laat staan een 'dank je wel'.
Zullen meerdere redenen voor kunnen zijn, maar denk dat het vooraal ligt aan vergeten. Ze hebben het antwoord misschien gezien en vergeten vervolgens om de vraag af te sluiten, of het is gewoon idd luiheid, wat bij de meeste vast ook voorkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Momenteel ben ik ook even zo'n persoon. Tussen het stellen van mijn laatste vragen en de notificatiemails ervan dat ik ze moest sluiten zijn er andere dingen tussendoor gekomen waardoor ik even niet zo vaak op GV ben. Zojuist zag ik dat ze niet meer onder mijn avatar stonden dus door het systeem zelf gesloten zijn.

Ik ga ze nu niet koortsachtig allemaal af om alsnog het beste antwoord te kunnen geven, maar dat wil niet zeggen dat ik dat helemaal niet meer van plan ben. Er zijn inmiddels ook een boel interessante vragen en antwoorden bijgekomen die ik eerst nog wil lezen voordat ik daar ook niet meer doorkom. En als het straks weer wat rustiger is -zowel prive als op GV- dan ga ik ze allemaal op mijn gemak bij langs om dan alsnog -wel of niet- een beste antwoord te kiezen.

Dat is dus mijn reden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GVers sluiten hun vraag wel, niet GVers sluiten hun vraag niet... Dit laat namelijk zien wie GVer is of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D ik snap meteen wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook al is het totale onzin
Goeie vraag van jou die me er aan herinnerd dat ik nog een aantal vragen moet afsluiten, wat ik dan ook meteen ga doen.
Wat mij persoonlijk betreft is het geen onwil, maar ik heb het gewoon waanzinnig druk, en dan kom ik er even niet aan toe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziekte soms. Je stelt een vraag, bent een tijd afwezig, komt terug en dan ben je te laat.
tja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het soms lastig om een Goeievraag af te sluiten met het beste antwoord.
Omdat er regelmatige meerdere goede antwoorden staan.

Misschien dat daarom een goeie vraag niet wordt afgesloten met het beste antwoord, omdat je niet kunt kiezen voor meer dan 1 goede antwoord.