Welke hulpverleningsinstanties zijn er allemaal met kinderen?

Ik zoek een stageplek in een hulpverleningsinstantie. Ik zit nu in het eerste jaar van de SPH (sociaal Pedagogische hulpverlening) Later wil ik heel graag met kinderen gaan werken, het liefst blinde of dove kinderen. Maar het mag ook een stageplek zijn met bijv. gehandicapte kinderen of bijv. een medisch kinderdagverblijf. Zijn er nog meer hulpverleningsinstanties voor kinderen? Of hulpverleningsinstantie voor dove en/of blinde kinderen?

Wat mij ook ontzettend leuk lijkt, is om bij gezinnen met een blind kind langs te gaan en dan hen te helpen met een blindengeleidehond.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bartimeus is de grootste, het Loo erf in Apeldoorn is ook heel groot, stichting hulphond is misschien ook iets voor jou,
hier meer tips:
www.kimbervie.nl/links/fondsen.htm

Toegevoegd na 17 minuten:
Je kunt ook nog informatie vragen aan de ooglijn, daar willen ze je ook wel helpen:
www.viziris.nl/ooglijn-infocentrum/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Effatha gruot groep is er voor doven, fisio voor blinden. Vraag hen eens om informatie. Ook zou je informatie kunnen vragen aan stichting MEE, die hebben ook veel informatie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Effatha Guyot, en Visio!