Hoe heeft Nederland Zich kunnen ontwikkelen tot een groot export land?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral door onze Rotterdamse haven(was/is de grootste ter wereld)
Heb ik tenminste geleerd.

Antwoorden (2)

1. Rotterdamse haven. Deze ligt op een mooi strategisch punt ten opzichte van engeland en ook noord-amerika. Via de Rotterdamse haven kunnen spullen via de rivier de rijn gebracht worden naar Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. In totaal 4 landen. Aan de rivier liggen tientallen steden. De rivier heeft ook vele aftakkingen, waardoor spullen en goederen naar nog meer steden kunnen worden gebracht.

2. Door de goede internationale betrekkingen met vele landen.

3. Nederland had een sterke munt de gulden, en deelt nu een sterke munt met andere landen (euro). Dit is handig voor internantionale handel.

4. Door de handelsgeest. Nederlanders staan bekend om hun handelsgeest.

5. Belastingklimaat is in Nederland redelijk gunstig, waardoor buitenlandse bedrijven zich hier nog wel eens willen vestigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hightech landbouw/veeteelt