Waarom vinden veel mensen het moeilijk om afspraken na te komen?

Ik kom dat zo vaak tegen, mensen die afspraken niet na komen. Die beloven terug te bellen of mailen en dat níet doen. Waarom doen mensen dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat ze te optimistisch waren over de eigen toekomstige prestaties.

Ik denk dat ze het gewoon vergeten. Te hectisch allemaal. Persoonlijk heb ik er ook een vreselijke hekel aan, maar ik kan het me ook wel voorstellen. Ik vergeet ook wanneer ikk iets niet in de agenda zet, of in de mailbox laat staan.

Te druk met andere zaken... Ik neem me vaak voor om sommige mensen te bellen of te mailen..de dag vliegt meestal voorbij zonder dat ik iemand een belletje of mailtje heb gestuurd.. Ik moet al 3 maanden een vriendin bellen..dat zou ik ook vandeweek doen;-(( erg maar zo werkt het denk ik!!

Ik denk dat het door zijn/haar lage wilskracht afhangt..

En ook omdat sommige mensen gewoon geen zin hebben in die afspraak en dat niet rechtstreeks durven te zeggen.

Mensen beloven het wel omdat ze niet rechtstreeks durven te zeggen dat ze het niet doen. Vaak is het enthousiasme, maar het komt er dan niet van of heeft achteraf toch geen toegevoegde waarde. Ook zijn er mensen die het echt wel willen maar het gewoon vergeten en denken morgen, en van uitstel komt afstel.

1) iemand heeft een druk en hectisch bestaan waardoor het terugbellen of mailen er simpelweg compleet bij inschiet. 2) iemand zegt contact met je op te nemen terwijl hij/zij hier eigenlijk helemaal niet zo'n zin in heeft. Net zoals het bekende zinnetje "hoe gaat het?" wordt "ik bel je nog" ook ontzettend vaak gebruikt. In beide gevallen is het echter niet altijd gemeend. Probeer in het vervolg bij de mensen die hier wat slordig mee omgaan even extra te benadrukken dat je er ook daadwerkelijk vanuit gaat dat hij of zij dan contact met je opneemt. Hier geef je mee aan dat je er waarde aan hecht en het als hinderlijk ervaart wanneer de gemaakte afspraak niet nagekomen wordt. De meeste mensen willen onenigheden uit de weg gaan en dus zullen ze zich er toe zetten om dan toch die telefoon op te pakken en je even terug te bellen.

EEN mens is TWEE, een deel maakt de afspraak en een ander deel moet die nakomen en die twee kennen elkaar nauwelijks... Daarom is dit zo...

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Het beste lijkt me om de betreffende persoon te vragen waarom hij zich niet aan zijn afspraak hield. Herlaas weet je dan niet altijd of iemand met een smoesje komt.

Omdat ze niet moedig en zorgvuldig leven.

Omdat ze dat van thuis uit niet zo goed hebben meegekregen misschien? Niet echt een goed voorbeeld hebben gehad? ;-) Of omdat het telefoontje te moeilijk is, de afspraak achteraf toch beter niet was gemaakt, de belofte beter niet was gedaan? Sommigen hebben daar niet echt de daadkracht voor...

Je komen ze niet na omdat ze geen discipline hebben. Hun fatsoen normen niet op orde zijn. Geen zin hebben om de afspraak na te komen.

mensen leiden een hectische leven. werken,koken plas was,winkelen en dan eens wat rust en wat tijd met het gezin door brengen..tijd te kort me andere woorden. bij het elkaar eens te ontmoeten is het heel leuk en er word wat aangedrongen vooral meestal langs een kant, en niemand gaat zeggen nee ik bel je niet want ik heb geen tijd dus is meestal het makkelijkste af te sluiten door te zeggen ja ik bel of mail je wel en we spreken zeker nog eens fa, meestal met goede bedoelingen maar buiten jou hebben die personen misschiens nog vriendinnen familie verplichtingen buiten het dagelijkse werk. een mens kan tegenwoordig niet alles,hee

Een dertig tal jaren geleden zou het werkelijk niet kunnnen te laat te komen op een afspraak. Geleidelijk aan is dit verwaterd deels door normvervaging (zo erg is dat toch niet) deels door de reeële problematiek van het dichtgeslibte verkeer.

Als jij die ervaring hebt da onfutsel je ze waarschijnlijk die beloften. Ze doen de belofte niet omdat ze het willen. Maar om van je af te zijn. Wees daar alert op, als jij degene bent met het voordeel van de belofte, besef ook dat je zo'n 'schuld' moet inlossen. Als je dat nalaat, hebben mensen geen reden iets voor je te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100