Op wat voor grond vind jij dat iemand een uitkering mag ontvangen van de Sociale Dienst?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer deze op enige manier (fysiek & psychisch) niet in staat is werk (geheel of gedeeltelijk) uit te voeren. Dit staat los van het soort werk (alles namelijk) en de wil om te werken. Iemand die wil werken maar niet kan, krijgt toch een uitkering. Iemand niet niet wil werken en wel kan krijgt geen uitkering.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wanneer deze niet in staat is om te werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als hij/zij eerst alles eraan gedaan heeft om een baan te bemachtigen. Als dat niet lukt mag je van mijn een uitkering krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als hij zonder financiele hulp niet in staat is een menswaardig bestaan te leiden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kan jij een leven leiden met 700 euro per maand een huis met alle vaste lasten erbij???
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat kan ik. Been there, done that, al was het niet vanwege een uitkeringssituatie. (De enige keer dat ik een uitkering - ww - heb aangevraagd, heb ik de aanvraag stopgezet omdat ik liever werkte - ook al was dat werk bepaald niet wat ik eigenlijk zocht.) Ik kan me herinneren dat er een paar jaar terug op de site van een vakbond een vragenlijstje stond waarbij je moest zeggen of je vond dat iemand met een uitkering zich bepaalde dingen moest kunnen veroorloven van een uitkering. De clou hierbij was bedoeld dat als je alle redelijke dingen in het lijstje had genoemd, er geen geld meer over zou zijn om van te eten en te wonen. Het idee was dat je je er dan van bewust zou worden dat de uitkeringen veel te laag zouden zijn om een menswaardig bestaan van te hebben. Bij mij werkte die truc niet. Wat mij betreft stonden er heel veel luxezaken op dat lijstje, waar ik zelf zonder heb gekund, zoals een abonnement op een krant (als je toch geen werk hebt, heb je tijd om de krant te gaan lezen in de bibliotheek) en een auto (dan stap je maar op de fiets, genoeg werkende mensen kunnen ook zonder auto). Een vriezer heb je niet nodig als je tijd hebt om iedere dag boodschappen te doen, en een afwasmachine heb je niet nodig als je tijd genoeg hebt om de afwas te doen. Natuurlijk, dat soort dingen veraangenamen het leven, en dat gun ik iedereen, maar het verkrijgen van extra luxe vereist nu eenmaal extra werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoewel ik het wel eens ben met hierboven is een vriezer budget technisch toch wel handig voor familie-verpakkingen aangezien die goedkoper zijn alleen vaak niet in een keer op te eten =)
Als iemand financiële hulp nodig heeft voor een menswaardig bestaan, én er alles aan doet om niet van die financiële hulp afhankelijk te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als iemand ook niet meer kan internetten en tv kan kijken en niet in staat is om dagjes uit te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
alleen als tegemoetkoming in de kosten van levensonderhoud en enkel als de ' klant' daar zelf on niet helemaal in kan voorzien.
E.e.a. natuurlijk wel onder voorwaarden dat klant er alles zelf aan doet om inkomen te verwerven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als iemand onder het bestaansminimum dreigt te komen