Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet je naartoe als je opgelicht? (goederen niet geleverd)

Hallo ik heb geld overgemaakt naar iemand zijn banknummer en die zou mij een mobiel toesturen. Weet iemand naar waar ik toe moet en wat er verder gebeurt? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
706

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ga ervan uit dat het volgende aan de hand is:

Jij bent met iemand overeengekomen om zijn telefoon te kopen voor een bepaald bedrag. Jij hebt de verplichtingen van jouw kant voldaan door geld over te maken, maar hij heeft niet geleverd.

Juridisch gezien is hij in gebreke gebleven, hij heeft een overeenkomst gesloten om een goed te leven, maar dat heeft hij niet gedaan.

In eerste instantie zou ik proberen de overboeking alsnog ongedaan te maken. Kan dat niet meer? Handel dan als volgt.

Aangezien je zijn bankrekeningnummer en naam hebt kun je hem in gebreke stellen. Stuur hiervoor een brief/e-mail naar de leverancier waarin staat:

betreft: koopovereenkomst telefoontoestel (type invullen)

Geachte (naam invullen),

Ik ben met u overeengekomen om een telefoontoestel van type (type invullen) te kopen voor een bedrag van (bedrag invullen) euro.

Ik heb op (datum invullen) de som van (bedrag) invullen overgemaakt naar uw rekening nummer (nummer invullen). Ik heb tot op heden de telefoon nog niet ontvangen.

Ik geef u tot een week na dagtekening de tijd het toestel alsnog te leveren. Hierna zie ik mij genoodzaakt u in gebreke te stellen en het overgemaakte bedrag op u terug te vorderen. De eventuele kosten die voortvloeien uit deze vordering zal ik bij u in rekening brengen.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

Hoogachtend

(Uw eigen naam)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat mij maar even weten hoe dit afloopt.

Andere antwoorden (1)

Als je het via je bank hebt overgemaakt kun je eerst proberen het bedrag te storneren.
Het beste kun je lid worden van een bijstandsverzekering, zoals DAS maar ook de HEMA heeft dit tegenwoordig voor een laag bedrag per maand, zij kunnen jou hiermee helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bijstandsverzekering die zich hiermee gaat bezig houden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja daar zijn ze onder andere voor, ze staan je bij met allerlei zaken.
Ook als je opgelicht wordt bij internetaankopen!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding